megagame 113 Zgłoś ten post Napisano 20 Październik 2012 wygląda bardzo dobrze. Brakuje tylko typowego dalekosiężnoego i byłby ideał. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 18 Listopad 2012 Ostatnio w związku z rozważaniami u MarcinaN i w ogóle tematem świateł zacząłem szukać jakichś alternatyw dla oryginalnego oświetlenia... Niestety elektrownia w KTMie ma tylko 280W czyli jak w eFce. Najlepsze byłyby więc LEDy - duż światła a mało prądu. Co sądzą nasze autorytety o tych produktach: http://allegro.pl/lampa-robocza-led-lux-halogen-10w-cree-flod-ledler-i2750759774.html lub może ogólnie o produktach tej firmy http://ledler.pl/?m=produkty&i=24 Z analizy wydaje mi się, że najsensowniej byłoby założyć 2 reflektory ogólne ca. 40 st. i jeden dołączany halogen dalekosiężny. Pal licho, że większość jest kwadratowa, to jeszcze przeboleję, choć na razie cena powala - jeśli jednak porównamy to z ceną 2 oprawek Hella i balastów HID to już nie wydaje się być takie kosztowne. Zależy mi na tym, żeby widzieć i być widzianym a nie oślepiać kierowców. Homologacja byłaby jednak istotna w razie zatrzymania przez stróżów prawa ;) Liczę na jakąś merytoryczną dyskusję i wspólne poszukiwanie alternatyw (również cenowych - nie sztuka kupić drogo ;)). Jak dobrać kąty owych świateł aby uzyskać dobre doświetlenie, uzupełniające obecne światła mijania? Czy szukać próbować szukać jakiegoś zintegrowanego panela 2+1 czy może lepiej kupić pojedyncze i rozmieścić na motku? Np. 2 x ogólne po bokach a spot/halogen u góry a la oko cyklopa? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 26 002 Zgłoś ten post Napisano 18 Listopad 2012 Aliku ygrek z Gdańska z advrider.pl miał w katełemie lampę led vision dołożoną do jego 690-tki i jak kulaliśmy się po lasach kaszubskich to naprawdę dawała nieźle radę, skontaktuj się z nim - może powie cos więcej, teraz jej ne ma bo sprzedał i kata i lampę, ale może coś podpowie chwalił sobie ją bardzo i cena o ile pamiętam nie była jakaś z kosmosu :roll: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
enlil 3 208 Zgłoś ten post Napisano 18 Listopad 2012 ja znalazłem taką alternatywę http://www.boxer-parts.eu/lampa_led_solstice_dalekosiezna_1_led,354,7383.html Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 18 Listopad 2012 ja znalazłem taką alternatywę http://www.boxer-par...d,354,7383.html Bylo juz o tym troche wczesniej. Boxer-motor tak naprawde nie wiadomo co oferuje pod nazwa dalekosiezny. Jak pisalem wczesniej SOLSTICE/SUPERVISION robi ta serie lamp w 4 wersjach. Byl tez test. Ps Jesli chcesz brac koniecznie z Boxer-motors to chwile poczekaj bo maja byc gotowe kity z dedykowanymi uchwytami pod rozne modele motocykli. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 18 Listopad 2012 Aliku ygrek z Gdańska z advrider.pl miał w katełemie lampę led vision dołożoną do jego 690-tki i jak kulaliśmy się po lasach kaszubskich to naprawdę dawała nieźle radę, skontaktuj się z nim - może powie cos więcej, teraz jej ne ma bo sprzedał i kata i lampę, ale może coś podpowie chwalił sobie ją bardzo i cena o ile pamiętam nie była jakaś z kosmosu :roll: Dzięki - to jakiś trop do sprawdzonego rozwiązania, choć model kata inny. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
enlil 3 208 Zgłoś ten post Napisano 20 Listopad 2012 Bylo juz o tym troche wczesniej. Boxer-motor tak naprawde nie wiadomo co oferuje pod nazwa dalekosiezny. Jak pisalem wczesniej SOLSTICE/SUPERVISION robi ta serie lamp w 4 wersjach. Byl tez test. Ps Jesli chcesz brac koniecznie z Boxer-motors to chwile poczekaj bo maja byc gotowe kity z dedykowanymi uchwytami pod rozne modele motocykli. dzięki za informację. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
kptBurek 211 Zgłoś ten post Napisano 20 Listopad 2012 (edytowane) Z analizy wydaje mi się, że najsensowniej byłoby założyć 2 reflektory ogólne ca. 40 st. i jeden dołączany halogen dalekosiężny. Pal licho, że większość jest kwadratowa, to jeszcze przeboleję, choć na razie cena powala - jeśli jednak porównamy to z ceną 2 oprawek Hella i balastów HID to już nie wydaje się być takie kosztowne. Zależy mi na tym, żeby widzieć i być widzianym a nie oślepiać kierowców. Homologacja byłaby jednak istotna w razie zatrzymania przez stróżów prawa ;) Liczę na jakąś merytoryczną dyskusję i wspólne poszukiwanie alternatyw (również cenowych - nie sztuka kupić drogo ;)). Jak dobrać kąty owych świateł aby uzyskać dobre doświetlenie, uzupełniające obecne światła mijania? Czy szukać próbować szukać jakiegoś zintegrowanego panela 2+1 czy może lepiej kupić pojedyncze i rozmieścić na motku? Np. 2 x ogólne po bokach a spot/halogen u góry a la oko cyklopa? Kilka uwag: - producenci optyki do led zwykle podają kąty świecenia połówkowe, (nie wiem jak podają w tej firmie, ale chyba już pomnożone) - mam w rowerze 30stopni (czyli de facto 60) i jest trochę za szeroko nawet dla wolniejszego od moto pojazu - potrzeba by czegoś dodatkowego węższego - o homologacji to raczej można zapomnieć w takich rozwiązaniach :-) - być może wystarczyłby 1 szeroki i 1 węższy reflektor - zależy jak szybko będziesz jeździł ;-) - ta dioda ma 900 lumenów, ale jak się ją pędzi na 3A. Piszą, że cały układ (łącznie ze stratami na sterowniku) ma 10W - czyli dioda dostanie raczej mniej prądu (o ile, to nie wiadomo, bo nie piszą jaki sterownik tam jest - może być 90% sprawności, ale może być mniej :-)) Jeśli ktoś jest w stanie zbudować sobie obudowę (np. z aluminiowego kątownika i jakiegoś radiatorka) to chyba lepiej kupić osobno sterownik, diodę i optykę. Edytowane 20 Listopad 2012 przez kptBurek Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 20 Listopad 2012 (edytowane) Kilka uwag: - producenci optyki do led zwykle podają kąty świecenia połówkowe, (nie wiem jak podają w tej firmie, ale chyba już pomnożone) - mam w rowerze 30stopni (czyli de facto 60) i jest trochę za szeroko nawet dla wolniejszego od moto pojazu - potrzeba by czegoś dodatkowego węższego </quote> Dwie - zwlaszcza jak nie umieszczone centralnie w osi motka - wydaje mi sie malo ;)/>/> "szerokie" chcialbym nizej na wys. zwyklych swiatel. A dlugie waskie dolaczane u gory jako szperacz. Mysle o mozliwosci wlaczania calego ukladu na raz z mozliwoscia wylaczania pojedynczych zrodel - przelacznik 3-pozycyjny? Czy w takim wypadku rozlaczac swiatla zwykle (w kTMie jest osobny wlacznik swiatel, nie wlaczaja sie jak w GSie/CSie) dla "oszczednosci" czy traktowac to jako uklad niezalezny? Oryginalny przelacznik ma pozycje: off, swiatla pOzycyjne, mijania. <quote> - o homologacji to raczej można zapomnieć w takich rozwiązaniach :-)/>/>/> - być może wystarczyłby 1 szeroki i 1 węższy reflektor - zależy jak szybko będziesz jeździł ;-)/>/>/> - ta dioda ma 900 lumenów, ale jak się ją pędzi na 3A, a tutaj sami piszą, że cały układ (straty na sterowniku) pobiera 900mA - czyli będzie miała <500lm </quote> A co to znaczy? Ile lumenow ma normalny reflektor halogenowy/swiatla mijania? <quote> Jeśli ktoś jest w stanie zbudować sobie obudowę (np. z aluminiowego kątownika i jakiegoś radiatorka) to chyba lepiej kupić osobno sterownik, diodę i optykę. A gdzie taki majsterkowiczowskie akcesoria dobrac? Jakies dobre zrodlo online? Ebay? Edytowane 20 Listopad 2012 przez alik Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
kptBurek 211 Zgłoś ten post Napisano 20 Listopad 2012 (edytowane) A gdzie taki majsterkowiczowskie akcesoria dobrac? Jakies dobre zrodlo online? Ebay? Ebay, allegro albo sklepy... Np tutaj gościu ma wszystko: dioda: http://sklep.ledim.pl/?misc=91 soczewki: http://sklep.ledim.p...tyka%20do%20LED i driver 1A: http://sklep.ledim.pl/?misc=7 Co do samych konstrukcji, to wystarczy zapuścić wujka gógla ;-) Np: http://www.swiatelka...er=asc&start=15 albo http://www.swiatelka...opic.php?t=9276 EDIT: Czy w takim wypadku rozlaczac swiatla zwykle (w kTMie jest osobny wlacznik swiatel, nie wlaczaja sie jak w GSie/CSie) dla "oszczednosci" czy traktowac to jako uklad niezalezny? Oryginalny przelacznik ma pozycje: off, swiatla pOzycyjne, mijania. Chyba lepiej niezależnie - nie ingerujesz w oryginalny układ i możesz w razie potrzeby zaświecić wszystkim co masz albo tylko dodatkowymi :-) (oczywiście warto podpiąć przekaźnik pod stacyjkę) A co to znaczy? Ile lumenow ma normalny reflektor halogenowy/swiatla mijania? H3/H4/H7 to około 1400lm Choć tak naprawdę, to jak światła i tak nie będą miały dopuszczenia drogowego, to może lepiej kupić jakiś jeden drogowy i jeden przeciwmgielny (np. te z wesem: http://sklep.wesem.p...rogowe_typu_HO4) i zapakować do nich po chińskim ksenonie (150zł za parę) :-) To by było teoretycznie ok 3000lm na 1 "żarówkę" HID - żeby polizei się nie czepiała można by jakieś przykrywki na nich wozić ;-) i lamp używać offroad Edytowane 20 Listopad 2012 przez kptBurek Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 20 Listopad 2012 Kapitanie powyzej jeszcze mam pare pytan, ale z komorki trudno edytowac. ;) linki obejrze z kompa. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
lcoo 5 494 Zgłoś ten post Napisano 21 Listopad 2012 Ebay, allegro albo sklepy... Np tutaj gościu ma wszystko: dioda: http://sklep.ledim.pl/?misc=91 soczewki: http://sklep.ledim.p...tyka%20do%20LED i driver 1A: http://sklep.ledim.pl/?misc=7 Co do samych konstrukcji, to wystarczy zapuścić wujka gógla ;-) Np: http://www.swiatelka...er=asc&start=15 albo http://www.swiatelka...opic.php?t=9276 EDIT: Chyba lepiej niezależnie - nie ingerujesz w oryginalny układ i możesz w razie potrzeby zaświecić wszystkim co masz albo tylko dodatkowymi :-) (oczywiście warto podpiąć przekaźnik pod stacyjkę) H3/H4/H7 to około 1400lm Choć tak naprawdę, to jak światła i tak nie będą miały dopuszczenia drogowego, to może lepiej kupić jakiś jeden drogowy i jeden przeciwmgielny (np. te z wesem: http://sklep.wesem.p...rogowe_typu_HO4) i zapakować do nich po chińskim ksenonie (150zł za parę) :-) To by było teoretycznie ok 3000lm na 1 "żarówkę" HID - żeby polizei się nie czepiała można by jakieś przykrywki na nich wozić ;-) i lamp używać offroad Zastanawiałem się też, czy nie przejechać się po zakładach blacharskich. Przecież powinni mieć jakieś porozbijane oświetlenie samochodowe, które dla nich jest złomem. Może za przysłowiową flaszkę, można by dorwać jakiś pasujący do osobistych preferencji halogen i przeciwmgłowy. Podorabiać swoje mocowania/obudowy. Ewentualnie w dalekosiężny estetycznie wrzucić HIDa (o przepisach nie gadamy), do stosowania w lesie na pustej drodze. Jest sporo miejsca między gmolami silnika, a linią lag, tak około 12cm. Zapewne obok kierunków (jak w mocowaniach do Hella) lepiej będzie to działać. To tak jak ktoś lubi się bawić i dłubać, dla estetów i sympatyków "Turatechów" sprawa jest oczywista - lampa z homologacją za parę stówek:) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin N 8 808 Zgłoś ten post Napisano 23 Listopad 2012 a czytałeś ten wpis? panowie (i panie), podrzućcie jakiś sensowny pomysł na mocowanie halogenu do gmoli obecny sposób nie bardzo mnie przekonuje, a wykorzystałem zakupiony w leroyu uchwyt do podwieszenia rury, który sklepałem odpowiednio, rozwierciłem otwory niestety obawiam się że prędzej czy później ktoraś "blaszka" strzeli i zgubię halogenik szukam czegoś pewniejszego co pozwoli również trochę obniżyć halogeny żebym mógł swobodniej regulować ich wysokość na dedykowanym wieszaku Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
lcoo 5 494 Zgłoś ten post Napisano 24 Listopad 2012 a czytałeś ten wpis? panowie (i panie), podrzućcie jakiś sensowny pomysł na mocowanie halogenu do gmoli obecny sposób nie bardzo mnie przekonuje, a wykorzystałem zakupiony w leroyu uchwyt do podwieszenia rury, który sklepałem odpowiednio, rozwierciłem otwory niestety obawiam się że prędzej czy później ktoraś "blaszka" strzeli i zgubię halogenik szukam czegoś pewniejszego co pozwoli również trochę obniżyć halogeny żebym mógł swobodniej regulować ich wysokość na dedykowanym wieszaku Zanabyłeś ten z aukcji? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 24 Listopad 2012 a czytałeś ten wpis? panowie (i panie), podrzućcie jakiś sensowny pomysł na mocowanie halogenu do gmoli obecny sposób nie bardzo mnie przekonuje, a wykorzystałem zakupiony w leroyu uchwyt do podwieszenia rury, który sklepałem odpowiednio, rozwierciłem otwory niestety obawiam się że prędzej czy później ktoraś "blaszka" strzeli i zgubię halogenik szukam czegoś pewniejszego co pozwoli również trochę obniżyć halogeny żebym mógł swobodniej regulować ich wysokość na dedykowanym wieszaku Wrzuc jakas fotke w czym masz problem. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin N 8 808 Zgłoś ten post Napisano 24 Listopad 2012 (edytowane) Icoo kupowałem nowki choc byłem bliski kompletowania używek z rozbitków Alik pozniej wrzucę fotkę Edytowane 24 Listopad 2012 przez Marcin N Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
lcoo 5 494 Zgłoś ten post Napisano 24 Listopad 2012 Icoo kupowałem nowki choc byłem bliski kompletowania używek z rozbitków Alik pozniej wrzucę fotkę Wymiary i właściwości są takie same jak w micro de? Ja bardziej szukam czegoś dalekosiężnego, niskobudżetowego, własnosiłowego, nieurągającego maszynie :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin N 8 808 Zgłoś ten post Napisano 24 Listopad 2012 (edytowane) http://moto.allegro....2765873653.html albo http://moto.allegro....2788507758.html tu masz identyczne tylko w ramce montowanej w zderzaku, którą demontujesz lub wykorzystujesz jedyna różnica to ewentulanie z tyłu na pokrywce może być gniazdko, a ja mam gumkę przez którą przechodzą kabelki bezpośrednio podpięte do żarówki poniżej masz przykład nówki sztuki z homologacją http://moto.allegro.pl/halogeny-soczewka-hella-micro-de-touratech-nowe-i2814994171.html Edytowane 24 Listopad 2012 przez Marcin N 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
lcoo 5 494 Zgłoś ten post Napisano 25 Listopad 2012 http://moto.allegro....2765873653.html albo http://moto.allegro....2788507758.html tu masz identyczne tylko w ramce montowanej w zderzaku, którą demontujesz lub wykorzystujesz jedyna różnica to ewentulanie z tyłu na pokrywce może być gniazdko, a ja mam gumkę przez którą przechodzą kabelki bezpośrednio podpięte do żarówki poniżej masz przykład nówki sztuki z homologacją http://moto.allegro....2814994171.html Tylko czy to są przeciwmgłowe, a nie te robocze? Chyba, że własnie od tego gościa brałeś? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin N 8 808 Zgłoś ten post Napisano 25 Listopad 2012 robocze nie mają homologacji zawsze mozesz dopytać jak jest opisany reflektor i pudełko wczoraj szukając na allegro widziałęm że jako halogeny były też sprzedawane lampy o oznaczenii 1GL bez homologacji ja akurat kupowałem komplet w motoracer jeśli chodzi o używki jak ta z samochodu bmw to raczej nikt w fabryce nie zamontuje lampy dalekosiężnej w limuzynie Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin N 8 808 Zgłoś ten post Napisano 25 Listopad 2012 Wrzuc jakas fotke w czym masz problem. proszę Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 25 Listopad 2012 proszę :) dziękuję, ale w czym problem? W której osi Ci brak regulacji? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin N 8 808 Zgłoś ten post Napisano 25 Listopad 2012 po pierwsze primo: obawiam się że te wyklepane i rozwiercone blaszki w końcu na jakiś wertepach strzelą i lampa zawiśnie żałośnie na kabelkach po drugie primo: tylna część halogenu opiera się o plastik niby-baku i nie mogę przez to skierować strumienia światła niżej Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 26 Listopad 2012 po pierwsze primo: obawiam się że te wyklepane i rozwiercone blaszki w końcu na jakiś wertepach strzelą i lampa zawiśnie żałośnie na kabelkach po drugie primo: tylna część halogenu opiera się o plastik niby-baku i nie mogę przez to skierować strumienia światła niżej ?? ?? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Wąski 11 Zgłoś ten post Napisano 26 Listopad 2012 (edytowane) A co sądzicie o tym za 283 zł i darmowa przesyłka jak się nie mylę http://dx.com/p/wate...c-10-30v-167151 A tu są mega szpanerskie http://dx.com/p/2-5-...-car-12v-158644 Edytowane 26 Listopad 2012 przez Wąski Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach