Dave 4 513 Zgłoś ten post Napisano 8 Styczeń 2015 O kurcze! Nie zauważyłem naklejki. Sorry.... Jest moc! :beer: 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tomekm 1 153 Zgłoś ten post Napisano 8 Styczeń 2015 to jak to jest z tym brakiem reduktora między mostami, można w warunkach zimowo - miejskich 4x4 załączyć? blokady mechanizmu różnicowego nie powinno włączać się w warunkach dobrej przyczepności. Zablokowanie dyferencjału spowoduje, że koła będą obracały się z tą samą prędkością obrotową bez względu na przyczepność (przynajmniej w "normalnych" blokadach). Dopóki jedziesz na wprost w warunkach równej przyczepności kół - jest powiedzmy ok..., jak zaczniesz skręcać, to najprawdopodobniej uszkodzisz blokadę. Sporo jeszcze zależy od tego jaka to jest blokada... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
artex 8 447 Zgłoś ten post Napisano 8 Styczeń 2015 blokady mechanizmu różnicowego nie powinno włączać się w warunkach dobrej przyczepności. Zablokowanie dyferencjału spowoduje, że koła będą obracały się z tą samą prędkością obrotową bez względu na przyczepność (przynajmniej w "normalnych" blokadach). Dopóki jedziesz na wprost w warunkach równej przyczepności kół - jest powiedzmy ok..., jak zaczniesz skręcać, to najprawdopodobniej uszkodzisz blokadę. Sporo jeszcze zależy od tego jaka to jest blokada... czyli jak tam nie ma w ogóle mechanizmu różnicowego między osiami, to w praktyce 4x4, wyłącznie w terenie lub na całkowicie białej drodze? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Bishop 1 002 Zgłoś ten post Napisano 8 Styczeń 2015 czyli jak tam nie ma w ogóle mechanizmu różnicowego między osiami, to w praktyce 4x4, wyłącznie w terenie lub na całkowicie białej drodze? Jest właśnie tak jak piszesz. Raczej to autko nie ma różnicówki między osiami, więc trzeba założyć że 4x4 to tylko teren. No i pamiętać żeby opony były takie same na wszystkich kołach i z takim samym zużyciem. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Bishop 1 002 Zgłoś ten post Napisano 8 Styczeń 2015 wszystko rekompensują właściwości terenowe. Mina wczoraj spotkanych w błocie myśliwych w Frontierze, kiedy objechaliśmy ich bokiem - bezcenna. Frontera wcale nie jest taka zła (prawda Zwierzu?? ) ;) . Właściwości terenowe ma podobne jak Twoje auto. Generalnie wszystko zależy od opon i kierownika. Jak w takim aucie załączy się 4x4 dopiero jak się siądzie w błocie to już jest po ptokach. A znowu jak się ma zwykłe opony szosowe, albo nawet terenowe ale zdarte, to 4x4 czy nawet 8x8 nie pomoże Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ZWIERZ 9 344 Zgłoś ten post Napisano 8 Styczeń 2015 Ta jest Biszkopt, masz rację. A myśliwi to się nie dziwili, że tak terenujecie tym Jimim, tylko że we dwoje zmieściliście się w środku :-D 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jezier 11 576 Zgłoś ten post Napisano 8 Styczeń 2015 Ja tam polecam taką "taczkę" jak moja jeździ zarówno po mieście jak i wywozi jelenie z tajgi. Wszystko dzieje się automatycznie, a staje tylko wtedy kiedy zawiśnie na mostach. Byłby Pan zadowolony. :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ZWIERZ 9 344 Zgłoś ten post Napisano 8 Styczeń 2015 Wszystko dobrze panie kolego Jezierski, tylko tą Twoją lawetę zaparkować w mieście , a Jimiego to różnica. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jagna 2 844 Zgłoś ten post Napisano 8 Styczeń 2015 A myśliwi to się nie dziwili, że tak terenujecie tym Jimim, tylko że we dwoje zmieściliście się w środku :-D eee, spoko, ja mała jestem. A Raf mimo swoich 180 też ma ciut miejsca do podsufitki ;) Jimnik fajny jest i basta ! 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Bishop 1 002 Zgłoś ten post Napisano 8 Styczeń 2015 eee, spoko, ja mała jestem. A Raf mimo swoich 180 też ma ciut miejsca do podsufitki ;) Jimnik fajny jest i basta ! Taaa, chyba Raf się mieści tylko jak dach zdejmiecie... ;) Wtedy to kieruje siedząc w bagażniku :D Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jagna 2 844 Zgłoś ten post Napisano 8 Styczeń 2015 Raf spędza w Jimniku kilka godzin dziennie i chwali sobie ;) Czasem nawet się chwali, że mu się udało wyprzedzić jakąś ciężarówkę ! 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ben 5 181 Zgłoś ten post Napisano 8 Styczeń 2015 (edytowane) Artex , dam Ci inną alternatywę ... Edytowane 8 Styczeń 2015 przez ben Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ben 5 181 Zgłoś ten post Napisano 8 Styczeń 2015 (edytowane) Już bez pytań czy wyjedziesz z kałuży , czy wjedziesz pod krawężnik , czy nie zakopiesz się w liściach :-D Edytowane 8 Styczeń 2015 przez ben Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
artex 8 447 Zgłoś ten post Napisano 8 Styczeń 2015 a zaparkuję gdzieś pod blokiem? sokoro mnie zastanawia ile pali, to chyba mnie nie stać? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Bishop 1 002 Zgłoś ten post Napisano 9 Styczeń 2015 No, ale ten to na pewno ma roznicowki między osiami... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
LosTerenos 498 Zgłoś ten post Napisano 9 Styczeń 2015 Ten sobie nieźle radzi w terenie :) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mario 6na9 6 804 Zgłoś ten post Napisano 16 Styczeń 2015 Dziś widziałem test Suzuki w Automaniaku ma TVN TURBO. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ZWIERZ 9 344 Zgłoś ten post Napisano 19 Styczeń 2015 Dziś widziałem test Suzuki w Automaniaku ma TVN TURBO. No dobra, pochwaliłeś się że masz telewizor :-D Taraz powiedz nam jek wypadł test, bo to nas bardziej interesuje ;-) 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Louis 156 Zgłoś ten post Napisano 19 Styczeń 2015 (edytowane) Moja żona ma. Natłukła 150 tys. km. Zero problemów. Nie chce innego. Robiliśmy nim po 1300 km dziennie zimą, z nad morza w Dolomity. Edytowane 19 Styczeń 2015 przez Louis Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dmieszcz 100 Zgłoś ten post Napisano 21 Styczeń 2015 Widzę sporo niedopowiedzeń, to troszkę poprostuję, oczywiście subiektywnie ale z praktyki własnej. Jagna - jeśli nie włączałaś za często reduktora, to stawiam skrzynkę piwa (publiczna deklaracja :cool: ) że żadnej hydraulicznej czy innej blokady nie masz. Zapewne myślisz o sprzęgiełkach przednich piast, ale one są pneumatyczne, włączane podciśnieniowo w momencie przełączenia reduktora na 4 łapy. Miałem przez rok Jimniaka tak do jazdy po mieście, od 8 lat mam Samuraja jako zabawkę do błota. Jeśli szukasz auta do jazdy po czarnym, to odpuść. Napęd 4x4 (nie 4WD) nie nadaje się do zastosowań asfaltowych. Brak centralnego dyfra powodujący stały podział momentu P-T nie tylko nie pozwala na załączanie przy lepszej przyczepności, ale również nie pomaga w prowadzeniu na śliskim. To trwałe i proste rozwiązanie na grząski teren. Jeśli ma on posłużyć do topienia w błocie, to reduktor i tak trzeba wywalić i wsadzić samurajowy. W Jimniaku jest na łańcuszku i sterowany elektrycznie. Prowadzenie - jeździ gorzej niż samurai, ciszej, przyjemniej ale mniej stabilnie. Trzeba go strasznie pilnować od 80km/h w górę, próbuje jechać po swojemu. To skutek zarówno sylwetki jak i ślimakowej przekładni kierowniczej. Oczywiście w porównaniu do typowych autek osobowych. Faktycznie mega zwinny w mieście i zaparkujesz tam gdzie 126p. Spalanie - u mnie identycznie jak w samuraju 8 na trasie, 11 w mieście (benzynka). Przy używanym uważaj na rdzę. Nawet 3 letnie sztuki mogą się zacząć sypać - łączenia błotników i nadkoli, okolice mocowań nadwozia do ramy, zakamarki pod dywanikami w bagażniku. Silnik bardzo niezawodny - 1.3 i padaka Diesel 1.5. Padać lubi system wysprzęglików (zasyfione sprzęgiełka lub nieszczelny układ załączania). Dość często trzeba zaglądać do uszczelniaczy półosi tylnego mostu. I tyle mojej opinii :-D 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
artex 8 447 Zgłoś ten post Napisano 21 Styczeń 2015 mega dziękuję, po różnych analizach i oglądaniach doszedłem do wniosku, ze to auto nie dla mnie. głównie przez sztywny 4x4, napęd na tył i słabe prowadzenie na trasie sztuki, które oglądałem miały kłopoty z rdzą, to też mnie b. zniechęciło Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 21 Styczeń 2015 jak coś nie wiesz to pytaj ... no ... wiesz... :) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dmieszcz 100 Zgłoś ten post Napisano 21 Styczeń 2015 (edytowane) Do jazdy po czarnym z napędem na 4 łapy szukał bym czegoś w karoserii osobówki nie SUVa i ze stałym napędem - w Suzuki np Sx4 lub Swift 4wd, Ignis. Jest tego trochę na rynku. Powodzonka Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 21 Styczeń 2015 przez Dmieszcz 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 21 Styczeń 2015 Meśka 4matic nie chcesz? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
artex 8 447 Zgłoś ten post Napisano 22 Styczeń 2015 Meśka 4matic nie chcesz? a stać mnie? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach