Skocz do zawartości

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 12.12.2014 in all areas

  1. 6 points
    Jeszcze jedno. Jako że regularnie mam problem ze skrętem po zamocowaniu handbarów przyciąłem ładnie szybkę i nic teraz nie przeszkadza :) Nie pozostaje to bez znaczenia gdyż czuć bardziej wiatr w okolicach klatki piersiowej jednak nie jest to mocno zauważalne, nawet przy dużych prędkościach. Zdecydowanie bardziej martwił bym się brakiem deflektora gdybym go nie posiadał niż przycięciem szyby. Tutaj GS po rajdzie Tukan trasę rajdu musiał przebyć jeszcze raz w poszukiwaniu osłonki na kluczyk za siedzeniem, którą niestety gdzieś zgubiłem. Na szczęście się znalazła w kamieniołomie :).
  2. 5 points
    Niedawno został także zamocowany komputer, roadbook oraz mocowanie GPS'a. Także przetestowane w lesie oraz na poligonie w biedrusku przy okazji niedzielnego latania: Komputer przymocowany na szybie trzyma się dobrze i nie powoduje znacznego obciążenia szyby - przynajmniej nie zauważyłem. Roadbook przymocowany na szynie wraz z uchwytem GPS. Szyna przymocowana jest do wzmocnienia kierownicy przy pomocy zacisków dostarczonych wraz z uchwytem do GPS. Oczywiście zostało to wyważone i otwory pod zaciski mocowania zostały umieszczone tak by środek ciężkości znajdował się nad nimi i na dziurach żeby nic się nie przesuwało. Krótsze gripy z kata zdają egzamin nawet w grubych rękawiczkach, przymuszają natomiast do szerszego trzymania kiery co pomaga w sterowaniu wyczuwalnie. Jeszcze mała uwaga. Przy przeróbkach elektryki warto zabezpieczyć wszystkie elementy bardzo dobrze, żeby nie było problemu z wodą. Niestety jeden w przycisków nie zabezpieczyłem silikonem jadąc raz w deszczu awaryjki zaczęły mi mrugać :P. Wszystko przez to że przewody dostały przylutowane do przycisku ale potem miejsce lutowania nie zostało zabezpieczone przed wodą i robiło się zwarcie. Po zasmarowaniu klejem silikonowym sytuacja się nie powtórzyła. Przewody lepiej stosować od 0,5mm^2 i w górę zależnie od poboru i w nadmiarze. Ja mam 0,25mm^2 doprowadzone do przycisków i żyły przewodów już mi raz pękły. Ewentualnie wyliczając długość przewodów dać te parę centymetrów więcej. Na styk może się okazać że po zamocowaniu przewodów i ułożeniu ich na motocyklu pojawią się naprężenia i przed lutami przewody się urwą. Ja po poprawieniu tych niedoskonałości nie miałem kłopotów na szczęście ani w deszczu ani przy wywrotkach, w błocie itd. Przewody między przetwornicami a żarnikiem także bardzo dobrze zabezpieczyć. Najlepiej je puścić z dala od reszty instalacji. Płynie tam bardzo wysokie napięcie które chętnie przebija jak mu się da okazję ku temu.
  3. 5 points
    Fajna wycieczka. Wielokrotnie byłem motocyklem na Bałkanach, tylko w tym roku 3 razy, w tym 2 razy DL-em, bo widzę, że takim jeździsz. I powiem Ci, że niezależnie od kraju (z wyjątkiem Mołdawii i Albanii) występują tam skrajne klimaty, od kurortów na miarę włoskich Dolomitów do biedy znanej z demoludów. Ja akurat zwykle szukam takich miejsc gdzie czas się zatrzymał lub chociaż nieco zwolnił (o dziwo można takie miejsca znaleźć np. w Chorwacji czy Słowenii). Polecam, boczne, bardzo boczne, drogi i zapomniane wioski do których dojazd jest tylko podłymi drogami, często szutrowymi i gdzie rzadko widywanego turystę wita się z radością i traktuje jak gościa, a nie jak bankomat.
  4. 4 points
    Znowu rok prawie nieobecności... przejechanych trochę kilometrów i zaliczonych wywrotek... Na początku marca dokończona została instalacja elektryczna, wymieniona skrzynka bezpieczników, dodane przekaźniki pod xenony, ledy, awaryjki, itd. Skrzynka przekaźników umieszczona nad bakiem. Idealnie mieści się pod ramą jak widać na prawym zdjęciu. Wszystko ładnie ponotowane a kolorki kabli dobrane, dopisane do schematów i do szafki z dokumentami :) Dodany amperomierz i woltomierz. Bocznik pod amperomierz pasuje idealnie na osłonce przewodów przed aku: Sam wskaźnik amperów/woltów umiejscowiłem po lewej stronie zegarów. Po wycięciu odpowiedniego otworu pod wskaźnik wystarczy wcisnąć i nic nie wypada. Trzeba oczywiście odpowiedni sprzęt wcześniej zakupić o takich rozmiarach żeby było miejsce. Ja sam zaopatrzyłem się w typowy A/V-mierz na allegro do elektroniki. koszt to ok. 50zł z bocznikiem. Zalałem go tylko klejem silikonowym od spodu tak żeby elektronika nie była narażona na wodę. Przyciski dodane na kierownicy po lewej i prawej stronie: Przetwornice do xenonów umieszczone pod lampą w czaszy. Zakupione zostały wersje mini przetwornic i wchodzą idealnie. Przytrzymane przez trytki bardzo mocno są przyciśnięte do podstawy czaszy.
  5. 2 points
    Zawsze miałem wyobrażenie o Rumunii jakie mi zostało z początku lat 80-tych (syf kiła i mogiła). Obraz ten dodatkowo uwypuklił najazd na nasz teren Romów mieszkających na wysypisku śmieci. Wówczas to jechałem przez Rumunię do Bułgarii jakimś pociągiem przyjaźni. Ponieważ słyszałem o Rumunii ostatnio wiele dobrego, postanowiliśmy tam pojechać. Podczas zbyt krótkiego urlopu pojechaliśmy do miasta Sibiu skąd mieliśmy niezłą bazę wypadową do celów naszej podróży czyli tras Transfogaraskiej i Transalpiny. Obie drogi są warte grzechu i przejechanie ich na moto to niemal obowiązek. Sama Rumunia zaskoczyła nas pozytywnie bo osiągnęła poziom cywilizacyjny zbliżony do Polski. Może nieco trzeba brać poprawkę na jakość dróg innych niż krajówki ale widoki za to są imponujące. W każdym razie nie ma się co obcinać i jechać, tam już jest cywilizacja i to całkiem niezła.
  6. 2 points
    Ciekawe czy ten system też opala jak się podkręci :cool: , jak tak to biorę w ciemno. Bardzo estetyczne wykonanie, ciepło to by mi było ze wstydu jakby ktoś mnie z takim drutem zobaczył :lol:
  7. 2 points
  8. 2 points
    Musze przyznac, ze kiedy Edyta wziela mojego Xa do testowania to potraktowala go lagodniej niz swojego GS'a ;-) EDIT: Tak wlasnie do mnie dotarlo, ze na pierwszej fotce jest DR650, ktorego Edyta zanabyla niedawno, zeby juz GS'a nie katowac tak jak na drugiej fotce. Moje zadanie to przerobic zawieszenie ktore bylo zmodyfikowane pod goscia na zdjeciu. 187 wzrostu i grubo ponad 100 kilo
  9. 1 point
    Lepiej tak nie pisz wysłano z wodoszczelnego
  10. 1 point
    Miło jest widzieć, że ktoś kocha swojego GS-a równie mocno jak ja :lol:
  11. 1 point
    Fajne, nie tylko w głowę zimno, dlaczego autor nie poszedł dalej i nie puścił sobie tego druta także gdzie indziej? :mrgreen:
  12. 1 point
    W kolejnym etapie na pewno zostaną dodane diody pod komputerem informujące o niskim poziomie paliwa, przegrzaniu oraz biegu jałowym. Tych niestety nie widać kiedy wykorzystywany jest roadbook a są te kontrolki dość ważne. Poza tym nadal przymierzam się do zrobienia łącznika amortyzatora i wahacza (tego trójkątnego), żeby zwiększyć skok. Nadal jednak nie jestem pewien sensowności tego manewru więc możliwe że przed tym zmienię sprężynę na mocniejszą żeby potwierdzić że zwiększenie skosu jest mi faktycznie potrzebne. Pozostała także kwestia osłony silnika, którą chciałbym wykonać z grubej blachy alu wraz z kuferkiem przed/z boku silnika. To także nie zostało wykonane. Niestety zajmowanie się tą zieloną zabawką zajmuje mi dość dużo czasu i za bardzo nie mam ochoty na grzebanie w GSie, tym bardziej że jego stan aktualny bardzo mnie satysfakcjonuje.
  13. 1 point
    A ja odebrałem. Dziękuję, nawet załapałem się na jedną fotkę :)
  14. 1 point
    Stare lusterka połamałem na rajdzie Tukan więc zakupiłem takie, które przy upadku podwiną się do góry. W czasie jazdy drgania nie powodują że lusterka się przesuwają w górę natomiast przy upadkach nie ma z nimi problemu, po prostu ramie podnosi się. Do tego zamocowane Hella Micro DE oraz na kątowniku z alu dalekosiężna lampa. Niestety jest dosyć ciężka i na dużych dziurach ciągnie trochę czasze. Do tego lampa jest strasznie mocna więc zostanie zamieniona przy najbliższej okazji na jakąś mniejszą. Zarówno lusterka, jak i halogeny zostały wielokrotnie przetestowane w boju i nie wykazują zdolności do łamania lub krzywienia się.
  15. 1 point
    Zrobiłem sobie gmole... Fakt, chodziło też o kasę którą musiał bym wyłożyć za oryginały ale przede wszystkim o halogeny, które miałem później zamontować, a w gmolach kupnych by mi się nie zmieściły... Wydrukowałem parę zdjęć, na których się wzorowałem + swój pomysł w głowie + piwko :drinkbeer: ...i zacząłem działać :cool: Elementy po wygięciu przed spawaniem: Przypunktowane na moto: Przed spawaniem: Pomalowane: Tak się prezentują na moto: I jeszcze mocowania halogenów: I pełna prezencja w dzień ;-) Gmole zrobione z prostej rurki bezszwowej, a halogeny to Hella Micro DE. W przyszłości chce do nich zrobić osłonki alu, coś na kształt Touratecha. :-P
  16. 1 point
    Co myślicie o takim rozwiązaniu? Autor twierdzi że: (...) Elektryk kombinator uparł się, że zrobi sobie podgrzewaną szybę w kasku. Udało mu się metr drutu oporowego ~5 ohm, zjada około 26 wat, szyba nie paruje a i w twarz ciepło (...)
  17. 1 point
    2009r - wersja polowa - polonina Krasna (UA) skrzynki niestety nie bylo :D
  18. 1 point
    Podobno pojawia się co parę tygodni, ale po paru dniach sama znika? ReddyS >tapatalk<
  19. 1 point
    Ja tam nie wiem, ale ponoć angielki są najszybsze...
  20. 1 point
  21. 1 point
    Dzięki Jarku za pomoc :). To teraz się mogę już chwalić :) Mój ci on.
  22. 1 point
    Moi drodzy ;-) Xch ze Śiecia już jest nieaktualny aktualnie został wpisany na mój stan. Nie jest z niego taka perełka jak ktoś wcześniej opisywał ale też nie jest źle.
  23. 1 point
    Po brodzie. Na zdjęciu jest zamazana niestety...
  24. 1 point
    Właśnie jedzie odebrać bogatym, żeby potem rozdać biednym.
  25. 1 point
    Moim zdaniem jest to klamot który przeszkadza w terenie. Dakarem ma się dobrze śmigać a nie parkować;)


×