Skocz do zawartości

Recommended Posts

A skÄd wzieliĹcie takie fajnie gniazdko z USB? Ja tez takie chcÄ :lol:

tu wyczaiĹem:

http://allegro.pl/mini-ladowarka-samochodowa-usb-iphone-ipod-mp3-i1599418556.html

JeĹli ktoĹ chce to mogÄ podjechaÄ odebraÄ i przywieĹşÄ na zlot.

Czyli rozumiem, że to normalna "zapalniczka" z wpiętą tą ładowarką?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A nie lepiej po prostu podłączyć pin sygnałowy 86 pod tylną lampę a zasilanie układu 85 pod aku? Ja tam nie jestem zwolennikim ingerowania w orginalne wiązki.

Ja mam tak:

- 85 "-" aku

- 87 "+" gniazdo zapalniczki

- 30 "+" aku (z bezpiecznikiem)

- 86 "+" tylna lampa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

sęk w tym że już zaingerowałem

bezpiecznik wymieniony, działa wszystko oprócz lewego kierunkowskazu... ryję po tematach bo już gdzieś o tym rano czytałem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja jestem za rozwiązaniem Pawła z jedną uwagą - podłączeniem pod lampę przednią czyli + aktywny przy pracującym silniku a nie tylną (pozycja) - dzięki temu unikniemy rozładowania aku na postoju.

Tak zrobiłem z manetkami w swoim poprzednim skucie. Notabene miałem podobny problem że padała mi część instalacji - przy skręcaniu owiewek przyszczypałem "-" - była przebitka na masę i przy hamowaniu rozłączały mi się manetki. :lol: Ciekawy efekt. I tak dobrze, że się nie posypało coś więcej. Może tu też chodzi o jakiś mikrobłąd montażowy?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

znalazła się rada również na niedziałający kierunek

oczywiście najprostsza przyczyna i rozwiązanie

obluzowała się złączka w kierunku i robiła zwarcie, stąd zapewne strzelony bezpiecznik, niedziałający kierunek i awaryjne

po prawdzie wszystko przestało działać właśnie jak przymierzyłem się do skrętu w lewo i wrzuciłem kierunek

przy okazji poprawiłem złączki w prawym kierunku co okazało się wysoce wskazane

ufff... działa wszystko

w sumie, też przychylam się do waszych sugestii i to nawet bardzo, ale...

1. jak wyżej już napisałem wpiąłem się już w inny przewód tuż przed kostką bezpieczników, więc sam przewód na F1 jest już naruszony - pytanie jak go zabezpieczyć skutecznie - termokurczliwa osłonka?

2. boję się teraz tego ruszyć żeby znowu nie spieprzyć czegoś

3. jeśli wpięcie się w F1 jest wysoce niewskazane, przystąpię niezwłocznie do poprawek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Obstaje jednak przy tylnej lampie bo:

- przekażnik mozna zamontować pod kanapą gdzie z reguły jest sucho

- jest blisko do aku

- jest blisko do tylnej lampy

- do tylnej lampy z reguły łatwiej się dobrać

Ale każdy robi jak chce, byle działało. :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Widzę ,że problem rozwiązany. :twisted: ,a miejsce wpięcia sterowania właściwe (nawet w przypadku awarji można było kontynuować jazdę.)Bezpiecznik zadziałał w krytycznej sytuacji i tak powinno być :lol:

Rozwiązania kolegów też mogą być. Przecież potrzebne jest tylko sterowanie przekażnika.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
(…) sam przewĂłd na F1 jest juĹź naruszony - pytanie jak go zabezpieczyÄ skutecznie - termokurczliwa osĹonka?(…)

Nie bój się, to nie WN :lol: a 12V.

A jak założysz osłonkę? Ja nie znoszę takich zaciskowych połączeń. Mają być porządnie polutowane i zaizolowane. Albo wtyczka wlutowana np. moje ulubione Superseal.

1796.jpg

w każdej chwili możemy odłączyć tą część instalacji i kontynuować jazdę.

Fajne też są takie ustrojstwa: http://allegro.pl/rurka-rurki-zlaczka-k ... 20304.html

1566220304_1

A wracając do tematu: zaizolować porządną taśmą parcianą i będzie dobrze.

1557515582

1579085287_2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

1. Alik dobrze prawi.

2. Sam jednak z braku laku czasami stosuję te złączki zaciskowe, a zabezpieczałem je silikonem - wpychając go w każdą najmniejszą szczelinę i jak lekko przesechł to taśmą parcianą dokładnie i mocno owijałem całość.

A koszulki termo nie założysz bo przecież nie ma jak.

A skÄd wzieliĹcie takie fajnie gniazdko z USB? Ja tez takie chcÄ :lol:

tu wyczaiĹem:

http://allegro.pl/mini-ladowarka-samochodowa-usb-iphone-ipod-mp3-i1599418556.html

JeĹli ktoĹ chce to mogÄ podjechaÄ odebraÄ i przywieĹşÄ na zlot.

Czyli rozumiem, że to normalna "zapalniczka" z wpiętą tą ładowarką?

dokładnie tak - to normalna zapalniczka z wpięta ładowarką.

Jak ktoś jeszcze (poza ReddyS`em) taką ładowarkę chce, to niech pisze na PW.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

to ja na razie zostanę przy zastosowanym rozwiązaniu...

dzięki za podpowiedzi i wsparcie

motocykl już dziś śmiga jak złoto...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ubiegłeś mnie :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam pytanko.. :D

do czego dopiąć ten kabelek A

DSC01052.JPG

DSC01054.JPG

Tempy jestem.. dwa kable - plus i minus to rozumiem, ale jak jeszcze dali drugi plus - żółty to mimo moich papierów nie kumam bazy, czyżby pod stacyjkę? :roll:

Jakiegoś turboelektryka potrzeba, będę wdzięczny ;) :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Tempy jestem.. dwa kable - plus i minus to rozumiem, ale jak jeszcze dali drugi plus - żółty to mimo moich papierów nie kumam bazy, czyżby pod stacyjkę?

Jakiegoś turboelektryka potrzeba, będę wdzięczny

To jest sterowanie przekaźnikiem, jeśli tam pojawi się napięcie, to przekaźnik się załączy i w gnieździe będzie prąd. Jeśli chcesz, żeby gniazdko było aktywne tylko przy włączonym zapłonie, to trzeba podpiąć gdzieś, gdzie napięcie pojawia się po włączeniu zapłonu. Jeśli gniazdko ma być cały czas aktywne, to wywaliłbym przekaźnik ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak jak pisałem wyzej, podepnij pod + od swiatła pozycyjnego, przedniego lub tylengo. W tej sytuacji bedziesz napięcie w gniezdzie po zapłonie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Tak jak pisałem wyzej, podepnij pod + od swiatła pozycyjnego, przedniego lub tylengo. W tej sytuacji bedziesz napięcie w gniezdzie po zapłonie.

No i kazali Panom podziękować, jutro po robocie wyrwę chwasta! ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja zawsze gniazdko wpinam bez przekaźnika, tylko bezpiecznik i bezpośrednio do aku. Nie muszę medytować z kluczykami jak chcę na biwaku np. napompować materac elektryczną pompką albo podładować tenefon. A raczej ciężko zostawić coś podpięte do gniazdka na kilka godzin ;) . Owszem grzane manety obowiązkowo przez przekaźnik ale gniazdko, moim zdaniem, bezpośrednio do aku :beer: :beer: :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja mam z tego samego przekaznika grzane manetki. Gdyby ktoś na parkingu dla jaj włączył to ustrojstwo to bym nie odpalił.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

zgadza się. Dlatego napisałem, że grzane obowiązkowo przez przekaźnik. Natomiast gniazdo podłączone on line dla mnie jest bardziej funkcjonalne. Włączenie stacyjki wiąże się z załączeniem dodatkowych obwodów pobierających niepotrzebnie energię z aku. Często na jakimś zadupiu kożystam z możliwości podłączenia np. ładowarki do telefonu a zapalone dodatkowo pozycje przez 1-2 godziny nie pomagają akumulatorowi ;)

Zresztą oryginalnie gniazdo w Gs jest bezpośrednio (możliwość ładowania akumulatora).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja też mam gniazdo bezpośrednio pod aku, a co więcej, grzane manetki też są bezpośrednio podłączone ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Najlepiej byłoby sobie zrobić 2 gniazdka - jedno w widocznym miejscu - podpięte przekaźnikiem pod „gorący” + i sterowane zapłonem. A drugie pod siedzeniem, czy w schowku na narzędzia, na spiralnym kabelku lub przedłużce podpięte bezpośrednio do aku.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przed wyprawą zamontowałem dwa gniazda bezpośrednio do akumulatora. Po powrocie do domu z Kłodzka, gdzie był kłopot z uruchomieniem, rozkręciłem plastik i ujrzałem na plusie aku biały nalot (wcześniej tego nie było). Co to może być i czy możliwe że to może być powodem kłopotów? :?:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×