alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 9 Maj 2011 A skÄd wzieliĹcie takie fajnie gniazdko z USB? Ja tez takie chcÄ :lol: tu wyczaiĹem: http://allegro.pl/mini-ladowarka-samochodowa-usb-iphone-ipod-mp3-i1599418556.html JeĹli ktoĹ chce to mogÄ podjechaÄ odebraÄ i przywieĹşÄ na zlot. Czyli rozumiem, że to normalna "zapalniczka" z wpiętą tą ładowarką? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 706 Zgłoś ten post Napisano 9 Maj 2011 A nie lepiej po prostu podłączyć pin sygnałowy 86 pod tylną lampę a zasilanie układu 85 pod aku? Ja tam nie jestem zwolennikim ingerowania w orginalne wiązki. Ja mam tak: - 85 "-" aku - 87 "+" gniazdo zapalniczki - 30 "+" aku (z bezpiecznikiem) - 86 "+" tylna lampa Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin N 8 781 Zgłoś ten post Napisano 9 Maj 2011 sęk w tym że już zaingerowałem bezpiecznik wymieniony, działa wszystko oprócz lewego kierunkowskazu... ryję po tematach bo już gdzieś o tym rano czytałem Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 9 Maj 2011 Ja jestem za rozwiązaniem Pawła z jedną uwagą - podłączeniem pod lampę przednią czyli + aktywny przy pracującym silniku a nie tylną (pozycja) - dzięki temu unikniemy rozładowania aku na postoju. Tak zrobiłem z manetkami w swoim poprzednim skucie. Notabene miałem podobny problem że padała mi część instalacji - przy skręcaniu owiewek przyszczypałem "-" - była przebitka na masę i przy hamowaniu rozłączały mi się manetki. :lol: Ciekawy efekt. I tak dobrze, że się nie posypało coś więcej. Może tu też chodzi o jakiś mikrobłąd montażowy? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin N 8 781 Zgłoś ten post Napisano 9 Maj 2011 znalazła się rada również na niedziałający kierunek oczywiście najprostsza przyczyna i rozwiązanie obluzowała się złączka w kierunku i robiła zwarcie, stąd zapewne strzelony bezpiecznik, niedziałający kierunek i awaryjne po prawdzie wszystko przestało działać właśnie jak przymierzyłem się do skrętu w lewo i wrzuciłem kierunek przy okazji poprawiłem złączki w prawym kierunku co okazało się wysoce wskazane ufff... działa wszystko w sumie, też przychylam się do waszych sugestii i to nawet bardzo, ale... 1. jak wyżej już napisałem wpiąłem się już w inny przewód tuż przed kostką bezpieczników, więc sam przewód na F1 jest już naruszony - pytanie jak go zabezpieczyć skutecznie - termokurczliwa osłonka? 2. boję się teraz tego ruszyć żeby znowu nie spieprzyć czegoś 3. jeśli wpięcie się w F1 jest wysoce niewskazane, przystąpię niezwłocznie do poprawek Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 706 Zgłoś ten post Napisano 9 Maj 2011 Obstaje jednak przy tylnej lampie bo: - przekażnik mozna zamontować pod kanapą gdzie z reguły jest sucho - jest blisko do aku - jest blisko do tylnej lampy - do tylnej lampy z reguły łatwiej się dobrać Ale każdy robi jak chce, byle działało. :beer: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
BRODATY72 5 Zgłoś ten post Napisano 9 Maj 2011 Widzę ,że problem rozwiązany. :twisted: ,a miejsce wpięcia sterowania właściwe (nawet w przypadku awarji można było kontynuować jazdę.)Bezpiecznik zadziałał w krytycznej sytuacji i tak powinno być :lol: Rozwiązania kolegów też mogą być. Przecież potrzebne jest tylko sterowanie przekażnika. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 9 Maj 2011 (…) sam przewĂłd na F1 jest juĹź naruszony - pytanie jak go zabezpieczyÄ skutecznie - termokurczliwa osĹonka?(…) Nie bój się, to nie WN :lol: a 12V. A jak założysz osłonkę? Ja nie znoszę takich zaciskowych połączeń. Mają być porządnie polutowane i zaizolowane. Albo wtyczka wlutowana np. moje ulubione Superseal. w każdej chwili możemy odłączyć tą część instalacji i kontynuować jazdę. Fajne też są takie ustrojstwa: http://allegro.pl/rurka-rurki-zlaczka-k ... 20304.html A wracając do tematu: zaizolować porządną taśmą parcianą i będzie dobrze. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
waflo 21 Zgłoś ten post Napisano 10 Maj 2011 1. Alik dobrze prawi. 2. Sam jednak z braku laku czasami stosuję te złączki zaciskowe, a zabezpieczałem je silikonem - wpychając go w każdą najmniejszą szczelinę i jak lekko przesechł to taśmą parcianą dokładnie i mocno owijałem całość. A koszulki termo nie założysz bo przecież nie ma jak. A skÄd wzieliĹcie takie fajnie gniazdko z USB? Ja tez takie chcÄ :lol: tu wyczaiĹem: http://allegro.pl/mini-ladowarka-samochodowa-usb-iphone-ipod-mp3-i1599418556.html JeĹli ktoĹ chce to mogÄ podjechaÄ odebraÄ i przywieĹşÄ na zlot. Czyli rozumiem, że to normalna "zapalniczka" z wpiętą tą ładowarką? dokładnie tak - to normalna zapalniczka z wpięta ładowarką. Jak ktoś jeszcze (poza ReddyS`em) taką ładowarkę chce, to niech pisze na PW. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin N 8 781 Zgłoś ten post Napisano 10 Maj 2011 to ja na razie zostanę przy zastosowanym rozwiązaniu... dzięki za podpowiedzi i wsparcie motocykl już dziś śmiga jak złoto... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin N 8 781 Zgłoś ten post Napisano 10 Maj 2011 tu macie promocyjne gniazdko w gniazdko Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 10 Maj 2011 Ubiegłeś mnie :lol: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 997 Zgłoś ten post Napisano 31 Sierpień 2011 Mam pytanko.. :D do czego dopiąć ten kabelek A Tempy jestem.. dwa kable - plus i minus to rozumiem, ale jak jeszcze dali drugi plus - żółty to mimo moich papierów nie kumam bazy, czyżby pod stacyjkę? :roll: Jakiegoś turboelektryka potrzeba, będę wdzięczny ;) :beer: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
kptBurek 211 Zgłoś ten post Napisano 31 Sierpień 2011 Tempy jestem.. dwa kable - plus i minus to rozumiem, ale jak jeszcze dali drugi plus - żółty to mimo moich papierów nie kumam bazy, czyżby pod stacyjkę? Jakiegoś turboelektryka potrzeba, będę wdzięczny To jest sterowanie przekaźnikiem, jeśli tam pojawi się napięcie, to przekaźnik się załączy i w gnieździe będzie prąd. Jeśli chcesz, żeby gniazdko było aktywne tylko przy włączonym zapłonie, to trzeba podpiąć gdzieś, gdzie napięcie pojawia się po włączeniu zapłonu. Jeśli gniazdko ma być cały czas aktywne, to wywaliłbym przekaźnik ;-) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 31 Sierpień 2011 +1 kptBurek. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 706 Zgłoś ten post Napisano 31 Sierpień 2011 Tak jak pisałem wyzej, podepnij pod + od swiatła pozycyjnego, przedniego lub tylengo. W tej sytuacji bedziesz napięcie w gniezdzie po zapłonie. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 997 Zgłoś ten post Napisano 31 Sierpień 2011 Tak jak pisałem wyzej, podepnij pod + od swiatła pozycyjnego, przedniego lub tylengo. W tej sytuacji bedziesz napięcie w gniezdzie po zapłonie. No i kazali Panom podziękować, jutro po robocie wyrwę chwasta! ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 706 Zgłoś ten post Napisano 31 Sierpień 2011 ale kto? :beer: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ZWIERZ 9 354 Zgłoś ten post Napisano 1 Wrzesień 2011 ale kto? :beer: Jak to kto :?: ONI :beer: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rPiotrek 1 595 Zgłoś ten post Napisano 1 Wrzesień 2011 Ja zawsze gniazdko wpinam bez przekaźnika, tylko bezpiecznik i bezpośrednio do aku. Nie muszę medytować z kluczykami jak chcę na biwaku np. napompować materac elektryczną pompką albo podładować tenefon. A raczej ciężko zostawić coś podpięte do gniazdka na kilka godzin ;) . Owszem grzane manety obowiązkowo przez przekaźnik ale gniazdko, moim zdaniem, bezpośrednio do aku :beer: :beer: :beer: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 706 Zgłoś ten post Napisano 1 Wrzesień 2011 Ja mam z tego samego przekaznika grzane manetki. Gdyby ktoś na parkingu dla jaj włączył to ustrojstwo to bym nie odpalił. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rPiotrek 1 595 Zgłoś ten post Napisano 1 Wrzesień 2011 zgadza się. Dlatego napisałem, że grzane obowiązkowo przez przekaźnik. Natomiast gniazdo podłączone on line dla mnie jest bardziej funkcjonalne. Włączenie stacyjki wiąże się z załączeniem dodatkowych obwodów pobierających niepotrzebnie energię z aku. Często na jakimś zadupiu kożystam z możliwości podłączenia np. ładowarki do telefonu a zapalone dodatkowo pozycje przez 1-2 godziny nie pomagają akumulatorowi ;) Zresztą oryginalnie gniazdo w Gs jest bezpośrednio (możliwość ładowania akumulatora). Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Bajer 6 242 Zgłoś ten post Napisano 1 Wrzesień 2011 Ja też mam gniazdo bezpośrednio pod aku, a co więcej, grzane manetki też są bezpośrednio podłączone ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 1 Wrzesień 2011 Najlepiej byłoby sobie zrobić 2 gniazdka - jedno w widocznym miejscu - podpięte przekaźnikiem pod „gorący” + i sterowane zapłonem. A drugie pod siedzeniem, czy w schowku na narzędzia, na spiralnym kabelku lub przedłużce podpięte bezpośrednio do aku. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
jasinek 6 043 Zgłoś ten post Napisano 12 Wrzesień 2011 Przed wyprawą zamontowałem dwa gniazda bezpośrednio do akumulatora. Po powrocie do domu z Kłodzka, gdzie był kłopot z uruchomieniem, rozkręciłem plastik i ujrzałem na plusie aku biały nalot (wcześniej tego nie było). Co to może być i czy możliwe że to może być powodem kłopotów? :?: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach