Skocz do zawartości

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 28.04.2014 in all areas

  1. 17 points
    Krótki fotoreportaż z wypadu pod granicę chińska w Wietnamie. Razem ze znajomym długo czekaliśmy na lepszą pogodą żeby się wybrać na dwu dniowy wypad do Ha Giang i wynająć motocykle enduro i pojeździć po górach. Wyjazd z Hanoi o 20.30 w piątek - jak to znajomy określił "Disco Busem" w kierunku północnego zachodu do miasta Ha Giang. Disco Bus nie byłby zły gdyby kierowca się trochę zlitował i jeździł w nieco bardziej "europejskim stylu" - trudno, szczęście że jesteśmy cali w Ha Giang o 4.40 nad ranem. Tam miał na nas czekać hotel zorganizowany przez naszego przyjaciela Johnny'ego (typowe wietnamskie imię), krótka drzemka i w drogę. Jak to w Wietnamie Johnny nam oświadczył że hotel jest pełny i zaproponował małe krzesełka w swoim garażu - lepsze to niż nic. Johnny stanął na wysokości zadania (jego zdaniem przynajmniej) i dotrzymał nam towarzystwa do świtu. No cóż liczyliśmy na dwie Hondy Baja XR250R, ale Johnny stwierdził że już dawno ich nie ma i że zostały mu do wynajęcia skutery Honda Wave albo SYM Wolf 125 który jest kopią ni to mińska ni to Hondą CB125, ni to - bierzemy SYM. Znajomy ma wersje Adventure czyli podniesiony przedni błotnik opony "dual-sport". Przed trasą zjedliśmy jeszcze tradycyjne Pho Bo czyli zupę z makaronem i wołowiną. Trasa została podzielona na dwie część. Część pierwsza: Ha Giang - Meo Vac; dystans 170 km, nawierzchnia: asfalt Nocleg w Meo Vac, rano w niedziele spacer po targu gdzie sprzedawali tubylc..... Część druga: Meo Vac-Ha giang; dystans 150 km asfaltu + 30 km nawierzchnie górskiej. Tutaj zrobiliśmy jeszcze dodatkowe 70 km po asfaltach wietnamskich. Powrót w niedziele wieczorem z Ha Giang do Hanoi ogodzinie 21:00 i na miejscu o 5:00. Krótki filmik i kilka zdjęć http://vimeo.com/92732089
  2. 3 points
    *) blond - to nie kolor włosów, to stan umysłu! :) Maroko. Myślałam, że kiedyś, może, jakoś... Nadszedł kryzys egzystencjalny... Jedna ciężka, bezsenna noc zmieniła wszystko. Dzięki Wilczycy dowiedziałam się o wycieczce. Dzięki AdzeWu, która kopnęła mnie w odpowiednim czasie w odpowiednie miejsce, zabukowałam bilet na samolot. Już nie było odwrotu... Pozostały wątpliwości: - czy w mojej sytuacji powinnam? - czy mogę? - czy ja, wilk samotnik, dogadam się z uczestnikami? - jak wytrzymam tyle czasu w takim tłumie [6 osób!] - jak sobie poradzę jako blondynka wśród starych wyg? - jak sobie poradze jako kobieta na DRce wśród facetów na lekkich moto? - jak sobie poradzę na moim moto, na którym przejechałam 20km [sic!]? - jak sobie poradzę w terenie, przecież ja nie umiem jeździć? - czy jako zjadacz minimalnej ilości mięsa nie umrę tam z głodu? - czy zdążę ogarnąć DRkę? Przecież jej silnik cieknie! - czy wytrzymam z jedną osobą 3 dni w zamknięciu? a jeśli będzie dużo gadał? Czy stopery okażą się skuteczne? A jeśli będzie słuchał debilnej muzyki? A jeśli będzie palił w aucie? - czy będzie zimno, czy gorąco? - czy będa komary? - Nifuroksazyd 100, czy 200? - jaką sukienkę? No i najważniejsza wątpliwość: jakie opony do Afryki? Wybór był między starymi kostkami, a nowymi Scoutami. Wydawało mi się, że Motozy przeciez nie są takie złe. Aż zrobiłam zdjęcie... Wyglądały jakby gorzej, niż w rzeczywstości ;) Kupiłam Savy, wymieniłam, nakręciłam jeszcze 100km. Poklepałam ją w zadek. I DRka odjechała na zachód... A po 4 dniach podążyłam za nią....
  3. 3 points
    No dobra, dobra - nie browary, a kwiaty, ale mają być drogie :lol:
  4. 3 points
    Jarku, czasem trudniej Ciebie zrozumieć niż kobiety :lol:
  5. 3 points
    To mi zrobiłeś kawau z samego rańca - wystarczyła sekunda i antyperspirant nie wytrzymał.. a w biurze pełno ludzi. sux. Cieszę się, że sprzęd daje radę! Napewno najfajniejsze masz jednak linki do hamulców :)
  6. 3 points
    Mam taką klapkę, ale nie za kanapą tylko za szafą też zamykana na kluczyk, ale nie sprzedam bo mi ktoś może wtedy brylanty zaje ... Sorry, ale nie mogłem się powstrzymać :-D
  7. 2 points
    w modelach rodziny G 650 X brakowało tylko Xmoto - teraz będzie już cała germańska familja :) - silnik – jednocylindrowy, czterosuwowy, DOHC, 4 zawory, wał wyrównawczy, chłodzenie cylindra i głowicy cieczą, wbudowana pompa wodna, 5 stopniowa skrzynia biegów, sucha miska olejowa, - pojemność 652 cm3 - średnica cylindra 100 mm - skok tłoka 83 mm - stopień sprężania 11,5:1 - moc 39 kw przy 7000 obr/min - moment obrotowy 60 Nm przy 5250 obr/min - maksymalne obroty 7500 obr/min - obroty na biegu jałowym 1480 obr/min - elektroniczny wtrysk paliwa do rury ssącej, podwójny zapłon - regulowany katalizator trójdrożny, norma emisji spalin EURO3 - pojemnoś zbiornika paliwa 9,5 l - rezerwa paliwa < 2 l (szybko się psuje, więc i tak trzeba jeździć na liczniku dziennym – u bliźniaka jest tak samo) - ilość oleju silnikowego 2,3 l (ze zmiana filtra) – 0,25 l różnica między oznaczeniami MIN i MAX - zalecany olej przez producenta mineralny 15W-40 - sprzęgło wielotarczowe mokre, luz dźwigni sprzęgła przy zimnym silniku 2-3mm - skrzynia biegów 5-stopniowa kłowa - przełożenie pierwotne 1,946 (37:72 zębów) 1 bieg 2,750 (12:33 zębów) 2 bieg 1,750 (16:28 zębów) 3 bieg 1,313 (16:21 zębów) 4 bieg 1,045 (22:23 zębów) 5 bieg 0,875 (24:21 zębów) - napęd łańcuh o-ring, zwis łańcucha 25-30 mm gdy motocykl stoi na podpórce bocznej – ustawienie fabryczne (przy takim napięciu łańcuch po obciążeniu motocykla moją masą łańcuch jest napięty jak struna więc mam ustawione trochę więcej zwisu :-D ) - w tylnej piaście tłumik szarpnięć - zawieszenie przód widełki teleskopowe Upside-Down, śr. 45 mm z regulacją tłumienia i odbicia, skok na kole 270 mm - zawieszenie tył dwuramiennny wahacz z odlewu aluminiowego, hydrauliczna kolumna amortyzująca z regulacją tłumienia i odbicia, skok na kole 215 mm - hamulec przód (brembo) hydraulicznie uruchamiany hamulec jednotarczowy ze stałymi zaciskami 4 tłoczkowymi i pływająca tarcza hamulcową o śr. 320 mm, materiał klocków hamulcowych organiczny, - hamulec tył (brembo) hydraulicznie uruchamiany hamulec jednotarczowy z jednotłoczkowym zaciskiem pływającym i stałą tarczą hamulcową o śr. 240 mm, materiał klocków hamulcowych organiczny, - płyn hamulcowy DOT4 - opona przód fabrycznie montowana Pirelli Diablo 120/70 R 17 (58H) - opona tył fabrycznie montowana Pirelli Diablo 160/60 R 17 (69H) - przednie koło odlew aluminiowy MT H2 3,50“ x 17“ - tylne koło odlew aluminiowy MT H2 4,50“ x 17“ - ciśnienie powietrza w przedniej oponie – 1,8 bar jazda solo / 1,9 bar jazda z pasażerem lub ładunkiem - ciśnienie powietrza w tylnej oponie - 2 bar jazda solo / 2 bar jazda z pasażerem lub ładunkiem (z instrukcji), z naklejki na wahaczu wynika że powinno być 2,1 bar gdy się jeździ z pasażerem lub ładunkiem - obciążenie elektryczne gniazda 5 A - akumulator ETZ 10 S AGM (absorptive glass matt), 12 V 10 Ah - alternator trójfazowy 280 W - świece zapłonowe HGK DR8 EB 0,6 – 0,7 mm stan fabryczny, max 0,9 granica zużycia - żarówka świateł mijania i świateł drogowych H4 / 12V / 55-60 W - żarówka świateł postojowych W5W / 12V / 5W - żarówka kierunkowskazów RY10W / 12V / 10W - żarówka podswietlania tablicy rejestracyjen W5W / 12V / 5W - bardzo czesto się przepala nie warto wymieniać - rama rurowa z profli stalowych z przykręcanymi elementami bocznymi z odlewu aluminiowego, przykręcana aluminiowa rama tylna - długośc motocykla 2180 mm - rozstaw osi 1500 mm - wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 98 mm - kąt główki ramy 61,5 st. - wysokość 1184 mm bez lusterek, 1435 mm z lusterkami - szerokość 907 mm z lusterkami - wysokość siedzenia 900 mm - masa własna 159 kg z bakiem pełnym w 90% i z ABSem - dopuszczalna masa całkowita 335 kg, maksymalny załadunek 176 kg - w PL z homologacją jako motocykl jednoosobowy, można uzyskać odstepstwo na dwuosobowy - przyśpieszenie 5,5 sek do 100 km/h - prędkość maksymalna 167 km/h - w warunkach laboratoryjnych z górki i z wiatrem może jest to do osiagnięcia – mój maks to 165 km/h - zużycie paliwa 3,5l na 100 km przy prędkości 90 km/h - katalogowe - zużycie paliwa 5,0l na 100 km przy prędkości 120 km/h - katalogowe - moje minimalne zużycie paliwa 3,2l na 100 km, maksymalne 6,8l na 100 km - serwis podstawowy co 10 000 km lub raz w roku -- połączenia śrubowe: - nakretka przy osi koła z przodu M20 x 1,25 80 Nm - zacisk przedniego koła M6 10 Nm - płytka adaptera na rurce ślizgowej przy zacisku przedniego hamulca 50 Nm - nakretka przy osi koła z tyłu M20x1,25 80 Nm - nakretka kontrująca do śruby zaciskowej łańcucha napędowego M8 25 Nm - nakretka złączkowa lusterka 20 Nm - śruba zaciskowa lusterka 21 Nm ilość wyprodukowanych sztuk 2692 zamienniki części oryginalnych opisane bardzo ładnie przez MTBikera tutaj - uwaga tylko na tylne zawieszenie i przedni układ hamulcowy spore różnice między Xmoto i Xchallenge, prawdopodobnie mogą również różnić się łożyska kół
  8. 2 points
    No bo to taka Africa Twin trochę jest. I pojemność silnika nieznacznie zwiększona - 21000cm3, silna bestia.
  9. 2 points
    Jeżeli chodzi o jakość jazdy to powiem tak, w terenie bez porównania, a na asfalcie wygodniej bo można zrobić sobie bardziej miękko ;-). Dodatkowo Jarek podniósł kierownicę o trzy centymetry i w moim odczuciu jest teraz bardziej w pozycji mi odpowiadającej. Jedyne in - jeżeli chodzi o asfalt to osiąganie większych prędkości 130< (może to być odczucie subiektywne spowodowane też przez opony) to bardziej wieje i bardziej trzęsie ale chodzi o to żeby te minusy nie przysłoniły nam plusów :-D. Stan gratów Jarek ocenił kiepsko i kazał Ci przekazać, że mnie naciągnąłeś :lol:. A tak na poważnie, amor super, przy kole Król nie kręcił nosem więc chyba też nie najgorzej. Z lagami wiadomo, że nie były idealne ale Jarek włożył dodatkowe tulejki i zalał gęstszym olejem (jakiś crossowy Ipone) tak więc przeżyły już Rajd Pałuk gdzie tereny nawet jak na Dakara były dość wymagające i nic nie pociekło, z drugiej strony jak Jarek coś uszczelnia to nigdy nie pocieknie więc nie powinienem być zdziwiony ;-). Profilaktycznie jednak przy tym stanie kazał w lagach wymieniać olej co 1-2 sezony.
  10. 2 points
    Ven uważaj, Doszły mnie słuchy że Jarek pracuje nad nowym projektem. Może się okazać ze po następnym serwisie nie poznasz swojego pojazdu a na dodatek będziesz się musiał nauczyć anglezować :lol:
  11. 2 points
    No dobra... W poprzedni piątek pościemniałem trochę w robocie, po czym wsiadłem na moją maszynę i ruszyłem chyżo na południe kraju. O 16.00 byłem już w Bielsku, na miejscu czekała ekipa gotowa na kolejny remont mojego niespotykanego egzemplarza. Jarek - człowiek który potrafi naprawić i przerobić wszystko, w jego słowniku nie ma pojęcia "nie da się zrobić". Mechaniczne przeciwności losu traktuje jako wyzwanie, a widok mojego motocykla nie zawsze poprawia mu humor, szczególnie jak zauważy, że samodzielnie go serwisuję. Twierdzi wtedy zupełnie dla mnie niezrozumiale, że wydłużam mu pracę. Zawsze jak przyjeżdżam to na początku wydaje mi się, że mnie nie lubi, szczególnie jak zobaczy mój wypasiony motocykl. Może to zazdrość Witek - człowiek nie udzielający się na forach motocyklowych. Jeździ również na BMW ale nie jest to jego ulubiona marka. Stroni od forów motocyklowych, twierdzi, że bywają tam ludzie, którzy lubią przechwalać się byle czym. Patrząc na mój wątek stwierdzam, że ma trochę racji. Ja - człowiek stojący najniżej w hierarchi mechaników, dwie osoby wymienione wyżej traktowały mnie z dużą nieufnością i rzadko powierzały mi jakiekolwiek narzędzia. Nawet Żona w rozmowie telefonicznej prosiła żebym niczego na miejscu nie popsuł. Poprawiało mi humor to, że przynajmniej polubił mnie Jarka pies. Obiekt Jaki jest miś każdy widzi. Niebanalny motocykl z bogatą historią serwisową, jedyna jego wada to to, że nigdy nie był wersją Dakar. Postanowiłem to w końcu zmienić. Obiekt wzorcowy Losowo Terenosowy Dakar, ex Klansmanowy. Rozpoczynamy rozbiórkę Tylny amor wywalony (!!!!!!!!PROMOCJA!!!!!!! do sprzedania w atrakcyjnej cenie!) Zamiennik gotowy I na miejscu Następnie montaż rolki łańcucha Pimp maj rajd :lol: No i siedzi.. Wymiana przodu (!!!!!!PROMOCJA!!!!!! do sprzedania w atrakcyjnej cenie) Wyważenie koła Wymontowanie starej chłodnicy Zamontowanie nowej, oraz widelca z kołem ( w międzyczasie tarczy hamulcowej do koła i tarczki abs) wahacza i tylnego koła wymontowanie ponowne widelca po stwierdzeniu luzów w główce ramy Wymiana łozysk, zlutowanie klaksonu, załozenie widelca, założenie nowych przewodów hamulcowych i odpowietrzenie hamulców, wymiana sondy lambda, poprawa układu wydechowego po glabech, podwyższenie kierownicy 30mm, skręcenie wszystkiego do kupy i w zaledwie 2 dni..... Voila Zostało jeszcze tylko przedłużenie stopki centralnej i zamontowanie panelu z przełącznikami od ABS i grzanych manetek bo na razie jest na trytki :-)
  12. 1 point
  13. 1 point
    Czecho, Zacznij od kawy albo herbaty :-D wysłano z wodoszczelnego
  14. 1 point
    Tak, do zgarniania resztek z przechodniów. ;-)
  15. 1 point
  16. 1 point
    Osobiście, ze zdjęć, celowałbym w wersję Trophy, rocznik dobry, cena względna, reszta jak dla mnie to albo kiepskie (wizualnie) albo jakieś kombinowane.... znaczy ten pierwszy ile by kosztował bez kół, albo kierownicy.. bo nie umiem policzyć. ;-)
  17. 1 point
    Miesiąc temu kolega z fabryki kroił jakiś owoc, coś poszło nie tak i skończyło się na pogotowiu, takich tam... Przyczyną była ostra strona noża z tej niedobrej strony a reszta wynikiem niekontrolowanej wywrotki gdy zemdlał. Niedawno było ściganie szwów. Zatem prawda "aby nie kroić tępą stroną" może wbrew pozorom uratować głowę :D
  18. 1 point
    eeee tam, to przeciez znana od lat gra "rosyjska ruletka"
  19. 1 point
    różnice w wysokości siodła pomiędzy X'ami
  20. 1 point
    To tu pojawia się kolejna kwestia. Jeśli nie znasz się na elektryce/mechanice, to musisz znać się na ludziach, żeby rozpoznać dobrego (uczciwego) mechanika. Inaczej problem pozostanie, tylko kasy mniej... Podpowiem, że łatwiej zrozumieć mechanikę niż ludzi.
  21. 1 point
    Ten motocykl może "nie jest polecany", ale znam przypadki "polecanych" w gorszym stanie ;) A poza tym ... ta miłość jest dozgonna ;)
  22. 1 point
    Zajebioza :-D :beer: a z tyłu testowa skocznia :?: :-)
  23. 1 point
    Wow! najładniejszy prawie-dakar na forum :mrgreen: Nie no naprawdę dobra robota, gratulacje dla mechaników :beer:
  24. 1 point
  25. 1 point
    Zamienniki czesci oryginalnych; Klocki hamulcowe: Przod: EBC FA209/2 LUCAS/TRW MCB 671 Ferodo FDB2006 SBS 674 Tyl: EBC FA213 Lucas/TRW MCB 672 LF Ferodo FDB2005 SBS 675 Hydrauliczny czujnik stopu tyl (by MAGMAR) Larsson PN 1400102 - hydrauliczny automat stopu M10x1,00 śruba drążona na 1 przewód Lozyska kol lozysko przod 2 x 20x42x12mm. SKF 60042RSH simerringi przod 2 x 25x42x7mm R23 lozyska tyl 2 x 20x42x12mm. SKF 60042RSH lozysko tyl takze 2 x 25x47x12mm SKF 60052RSH simerringi tyl 1 x 32x47x7mm R23 + 1 x 32x42x7mm R23 Łozyska wachacza: BK3026 25x37x26 - typ BK - zamkniete z jednej strony - prawa strona HK2526 25x32x26 - typ HK - otwarte - lewa strona simerring 30x37x4 R26\SC 2 simerringi 25x32x4 R23\TC Lozyska glowki ramy SKF 320/28x 28x52x15 Lozysko rolki lancucha (x2 na kazda): 8x22x7 Filtr paliwa Mahle KL315 - niedostepny :/ Filtry oleju: K&N: KN151 HiFlo: HF151 Delo: #7 Champion: X305 Mahle: OX119 Uszczelniacze przedniego zawieszenia: Ariete ARI120 - uszczelniacze wewnetrzne 45x58x11 Ariete ARI081 - uszczelniacze zewnetrzne Dzwignie: Regulowana dzwignia hamulca: Honda nx650 - L1B-MAN Swiece: NGK DR8EB NGK DR8EIX Przerwa 0.6-0.7mm Akumulator: Varta LF -> Varta part# 508 901 015 Yuasa YTZ10S zebatki przod BMW F650 Dakar tyl Husqvarna TE - wymaga zmiany srub mocujacych na standardowe enduro/mx tyl supersprox stealth 1515-47 Niezweryfikowane: pompa paliwa: BOSCH part #: 0 580 453 465 VDO part #: 993 784 025 A sprzeglo rozrusznika KTM 58440026000 Filtra paliwa - zamiennik, montaz i modyfikacje http://advrider.com/...&postcount=4397


×