Skocz do zawartości

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 27.01.2016 in all areas

  1. 3 points
    Subiektywnie ;-) BMW F800GS 191 kg - felgi z ciasta, ciężki, drogi, plastiki połamią się po glebie, drogie akcesoria, a niektóre niezbędne + mało pali, jest moc, dobre światła, szacun na dzielni Yamaha XT660Z 183 kg - chyba chodzi o Tenerę? - zawieszenie z bakłażana, ciężki, słaby silnik, zbędny jeden wydech + fajna owiewka, odporne plastiki, świetnie wygląda, fajni ludzie na forum XTka :) KTM 690 enduro R ok. 140 kg + nie widzę, żadnych minusów :) BMW Sertao 177 kg - ciasto w lagach, słaby silnik, lepiej kupić Dakara bo ma większy zbiornik paliwa + wygodna kanapa, mało pali,
  2. 3 points
    No dobra ale na sucho to się nie jeździ :). Jest jeszcze coś takiego jak środek ciężkości, poręczność, itp, itd. Nie zawsze dane z papieru pokrywają się z odczuciami w rzeczywistości.
  3. 2 points
    właściwie na dziś biorę pod uwagę już tylko KTMa albo XTZ KTM mnie bardzo kusi ze względu na zawieszenie i wagę. Może tych atutów nie będę umiał wykorzystać, może nie będą mi potrzebne. Ale jak się nie przekonam jak to jest je mieć, to te pytania będą do mnie wracać. XTZ wiem, że mi wystarczy. Ale... patrz wyżej :) dzięki za wszystkie dotychczasowe rady :beer: Kurde, strasznie mi się ten motocykl nie podoba wizualnie.
  4. 2 points
  5. 2 points
    I jeszcze focia bez plastikow
  6. 1 point
    Czy ma ochote ktos na drobna modyfikacje Dakara? Taki wlasnorecznie zrobiony kit kit jest do kupienia za $400 Zbiorniki, plastiki, tylna rama...
  7. 1 point
    Może się komuś przyda, kiedyś 4-MOTION - napęd na cztery koła (Volkswagen) 4Matic - napęd na cztery koła (Mercedes) 4WD (4 Wheel Drive) lub 4x4 - napęd na cztery koła (patrz także: AWD) 4WS (Four Wheel Steering) - system czterech kół skrętnych (m.in. Honda, Mazda, Renault) 7G-Tronic - siedmiobiegowa skrzynia automatyczna (Mercedes) A AAR (Automatic Air Recirculation) - system automatycznego przewietrzania wnętrza (BMW) ABC (Active Body Control) - aktywna regulacja zawieszenia (Mercedes) ABS (Antilock Brakes System) - system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania A/C (Air Conditioner) - układ klimatyzacji ACC (Adaptive Cruise Control) - system utrzymujący stałą prędkość jazdy oraz dystans między pojazdami, aktywny tempomat (m.in. Audi, BMW, Toyota, Volvo, patrz także: CSS, Distronic) ACS (After Crash System) - system pokolizyjny, m.in. odblokowujący centralny zamek i odcinający dopływ paliwa po kolizji (Skoda) ADB (Automatic Differential Brake) - automatyczna blokada mechanizmu różnicowego (m.in. BMW) ADS (Adaptive Damping System) - system dostosowujący sztywność amortyzatorów do warunków jazdy AFL (Adaptive Forward Lighting) - system skrętnych reflektorów (także AFS) AFV (Alternative Fuel Vehicle) - pojazd zasilany paliwem alternatywnym AFU - system wspomagania nagłego hamowania (Peugeot, patrz także: BAS) AHR (Active Head Restraint) - system aktywnych zagłówków. Zmniejsza ryzyko uszkodzenia kręgosłupa i mięśni szyi u kierowcy i pasażerów w czasie zderzenia. W razie wypadku aktywne zagłówki błyskawicznie podnoszą się i przesuwają w stronę głowy, aby uprzedzić jej uderzenie w zagłówek (m.in. Saab - SAHR) AMVAR - system zmiennej charakterystyki amortyzacji samochodu (m.in. Peugeot) APS (Auto Pilot System) - system nawigacyjny GPS (Mercedes) APS (Acoustic Parking System) - dźwiękowy system parkowania pojazdu APS (Active Pneumatic Suspension) - system aktywnego zawieszenia (Audi) ARP (Active Rollover Protection) - system zapobiegający dachowaniu (SsangYong) ARTS (Adaptive Restraint Technology System) - system decyduje, które poduszki powietrzne i w jakim stopniu mają być napełnione w czasie kolizji (Jaguar) ASC (Automatic Stability Control) - system automatycznej kontroli kierunku ruchu, pomaga w utrzymaniu auta na wybranym torze jazdy (BMW, patrz także: ESP) ASF (Audi Space Frame) - rama przestrzenna Audi AQS (Air Quality System) - filtr kabinowy z system kontroli jakości powietrza (Volvo) ASMS (Advanced Satellite Mobile Systems) - system automatycznej kontroli kierunku ruchu (Mercedes) ASR (Acceleration Slip Regulation) - system zapobiegający poślizgowi kół podczas ruszania i przyspieszania. W chwili zerwania przyczepności czujnik przesyła informację do komputera, który zmniejsza otwarcie przepustnicy. Inne nazwy tego systemu to: - ASC+T (BMW, Mini) - TCS (Alfa Romeo, Ford, Hyundai, Kia, Mazda, Saab, Seat) - MATC (Mitsubushi) - TC (Opel) - TRC (Toyota, Lexus) - DSA, STC (Volvo) - ETC (Land Rover) AS&G (Automatic Stop & Go) - automatyczny system start-stop, wyłączający silnik na postoju (Mitsubishi) ASTC (Active Stability & Traction Control System) - aktywna kontrola trakcji i stabilności (Mitsubishi) AVS (Adaptive Variable Suspension) - układ kontroli pracy zawieszenia (Lexus) AWD (All Wheel Drive) - napęd na cztery koła B BAS (Brake Assistant System) - elektroniczny system sterujący siłą hamowania. W przypadku gwałtownego hamowania, w zależności od siły nacisku na pedał hamulca, w układzie hamulcowym zostaje zwiększone ciśnienie. Inne nazwy tego systemu to: - BA (Honda, Nissan, Toyota) - BAC (Mercedes) - EBA (Ford, Volkswagen) - HBA (Fiat, Seat) - MBA (Skoda) BLIS (Blind Spot Information System) - system ostrzegania przed pojazdem znajdującym się w "martwym polu" (Volvo) BSW - system oczyszczania i osuszania tarcz hamulcowych (VAG) C CBC (Cornering Brake Control) - system stabilizacji pojazdu podczas hamowania (BMW) CC (Cruise Control) - system utrzymujący zadaną prędkość, tempomat CC (coupe + cabrio) - rodzaj kabrioletu ze sztywnym, składanym dachem CCS (Cruise Control System) - system utrzymujący stałą odległość od poprzedzającego pojazdu CAN-bus - system komunikacji pomiędzy poszczególnymi podzespołami elektronicznymi pojazdu CATS (Computer Active Technology Suspenison) - system aktywnego sterowania zawieszeniem (Jaguar) CDI (Common Rail Direct Injecton) - silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa i systemem common rail (Mercedes) CDTI - silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa i systemem common rail (Opel) CEL (Check Engine Light/Malfunction Indicator Light) - kontrolka uszkodzenia silnika lub pracy w trybie awaryjnym CMBS (Collision Mitigation Braking System) - system ostrzegający przed pojazdem nadjeżdżającym z przeciwka i minimalizujący skutki kolizji (Honda, patrz także: ACS) CNG (Compressed Natural Gas) - sprężony gaz ziemny CR (Common Rail) - system bezpośredniego wtrysku paliwa w silnikach diesla CRD (Common Rail Diesel) - silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa i systemem common rail (Chrysler, Dodge, Jeep) CRDi - silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa i systemem common rail (Kia) CSV - system kontroli podsterowności (Renault) CVT (Continuously Variable Transmission) - bezstopniowa skrzynia biegów (m.in. Nissan, Renault, Toyota) CVTC (Continuous Variable Timing Control) - system bezstopniowej zmiany faz rozrządu (Nissan) D D-4D - Diesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa (Toyota) D5 - pięciocylindrowy silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa i systemem common rail (Volvo) DAC (Downhill Assist Control) - wspomaganie jazdy na stromych zjazdach DAS (Driver Assistance Systems) - system identyfikujący pasy ruchu, znaki drogowe i przeszkody DAV - system wspomagania układu kierowniczego o zmiennej sile. W zależności o szybkości samochodu regulowana jest siła wspomagania układu kierowniczego DBC - układ dynamicznej kontroli hamowania DCC - system regulacji zawieszenia (Volkswagen) dCi (Diesel Common rail Injection) - diesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa (Nissan, Renault) DCS - system kontroli zjazdu ze wzniesienia (GM) DI-D - silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa (Mitsubishi) DIS (Driver Information System) - system informujący kierowcę m.in. o warunkach jazdy DISTRONIC - radarowy system utrzymujący stałą odległość między poprzedzającym pojazdem (Mercedes) DNA - system zmieniający pracę zawieszenia, silnika i układu kierowniczego (Alfa Romeo) DOHC (Double Over Head Camshaft) - nazwa rozwiązania układu rozrządu w górnozaworowym silniku czterosuwowym oznaczająca, że w głowicy silnika znajdują się dwa wałki rozrządu DPF (Diesel Particular Filter) - filtr cząstek stałych w silnikach wysokoprężnych DRM (Downshift Rev Matching) - system wspomagający redukcję biegu (Nissan) DSA (Dual Stage Airbag) - dwustopniowe poduszki powietrzne, napełniające się w 70%-ach w przypadku słabszego uderzenia - w 100%-ach, gdy siła uderzenia jest duża DSC (Dynamic Stability Control) - układ kontroli stabilności pojazdu (Ford, Jaguar, Mazda) DSTC (Dynamic Stability and Traction Control) - system kontroli przeniesienia napędu oraz stabilności pojazdu, Volvo DSG (Doppelkupplungsgetriebe) - zautomatyzowana skrzynia biegów z dwoma sprzęgłami (VAG, występuje także pod nazwą DCS w Citroenie, TC-SST w Mitsubishi, PDK w Porsche, DKG w BMW) DTC (Diagnostic Test Code) - kody błędu w trybie diagnostycznym DTI - diesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa (Opel) DOHC (Double Over Head Camshaft) - typ układu rozrządu; dwa wałki rozrządu umieszczone są w głowicy E EBD (Electronic Brake Distributor) - elektroniczny rozkład siły hamowania, optymalizuje siłę hamowania między osiami oraz między prawymi i lewymi kołami, wykorzystuje ABS ECC (Electronic Climate Control) - system automatycznej klimatyzacji EcoBoost - silniki benzynowe Forda z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa ECE (Economic Commission for Europe) - Europejska Komisja Gospodarcza przy Organizacji Narodów Zjednoczonych z siedzibą w Genewie ECU (Electronic Control Unit) - ogólne określenie elektronicznej jednostki sterującej stosowanej w różnych zespołach współczesnych samochodów EDL (Electronic Differential Locks) - elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EGR - obwód analizy i automatycznej regulacji składu spalin EMB - hamulec elektromechaniczny EOBD - (European On-Board Diagnostic) układ ten stanowi centrum gromadzenia wszelkich funkcji diagnostycznych EPB - elektryczny hamulec postojowy (Lexus) EPS (Electric Power-assisted Sterring System) - elektryczny system wspomagania kierownicy ESP (Electronic Stability Program) - układ stabilizujący tor jazdy samochodu. Inne nazwy to: - VDC (Alfa Romeo, Subaru) - DSA - DSC (BMW, Jaguar, Mazda) - VSC (Toyota, Lexus) - VSA (Honda) - MASC (Mitsubishi) - Trust-plus (Smart) - PSM (Porsche) - DSTC (Volvo) - StabiliTrak (Cadillac) F FC (Fuel Cell) - ogniwo paliwowe FCV (Fuel Cell Vehicle) - pojazd napędzany ogniwami paliwowymi FAP - filtr cząstek stałych stosowany w układzie wydechowym silnika HDi (Citroen, Peugeot) FPS (Fire Prevention System) - układ ochrony przeciwpożarowej, odcinający dopływ paliwa FSI (Fuel Stratified Injection) - silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa (VAG) FWD (Front Wheel Drive) - napęd na przednie koła G GDI (Gasoline Direct Injection) - silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa (Mitsubishi) GPS (Global Positioning System) - system nawigacji satelitarnej GT (Gran Tourismo) - oznaczenie samochodu sportowego, dawniej stosowane w Wielkiej Brytanii i we Włoszech; obecnie nazwy GT używa się także jako dodatkowe oznaczanie usportowionego modelu w danej rodzinie pojazdów H HAC (Hill-Start Assist Control) - system wspomagający pokonywanie podjazdu (Suzuki, Toyota) HDC - (Hill Descent Control) - system współpracujący z ABS i ETC, umożliwia ustawienie stałej prędkości zjazdu w samochodach terenowych (Land Rover, BMW) HDI (High pressure Direct Injection) - silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa i systemem common rail (Citroen, Peugeot) Hill-Holder - system zapobiegający cofaniu się pojazdu podczas ruszania pod górę HHC - system wspomagający pokonywanie podjazdów (Skoda) HPi - silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim (skrót zastrzeżony dla marki Citroen i Peugeot) HUD (Head-up Display) - wzorem samolotów bojowych, wyświetla aktualne informacje na przedniej szybie, np. aktualną prędkość pojazdu lub wskazówki nawigacji I IC (Inflatable Curtain) - kurtyna powietrzna ICC - inteligentny system stabilizacji prędkości jazdy ICS (Integrated Control System) - zespolony system kontroli układów samochodowych i-CTDi - silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa i systemem common rail (Honda) IDE (Injection Directe Essence) - silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa (Renault) IMA (Integrated Motor Assist) - napęd hybrydowy (Honda) IDIS (Intelligent Driver Information System) - opóźnia sygnalizację połączeń telefonicznych, jeśli kierowca jest w trakcie wykonywania manewru istotnego dla bezpieczeństwa (Volvo) IDS - układ kontroli sztywności zawieszenia (Opel) IMMOBILIZER - elektroniczna blokada zapłonu INTERCOOLER - chłodnica powietrza doładowującego w silnikach z doładowaniem ISOFIX - system uniwersalnych zaczepów przeznaczonych do instalacji fotelika dziecięcego i-stop - automatyczny system start-stop, wyłączający silnik na postoju (Mazda) J JTD (Unijet Turbo Diesel) - silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa i systemem common rail (Alfa Romeo, Fiat, Lancia) JTS - silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa (Alfa Romeo, Fiat, Lancia) L LED - dioda elektroluminescencyjna LPG (Liquid Petroleum Gas) - gaz stosowany jako paliwo do silników samochodowych, mieszanina butanu i propanu LPT (Low Pressure Turbo) - niskociśnieniowe doładowanie turbosprężarką (Saab i Volvo) LSD (Limited Slip Differential) - szpera, czyli mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu LWB (Long WheelBase) - wydłużony rozstaw osi, oznaczenie stosowane dla przedłużonej wersji samochodu osobowego M M+S (Matsch+Schnee) - błoto i śnieg, oznaczenie opon zimowych MAF (Mass Air Flow) - czujnik przepływu ilości powietrza do kolektora ssącego MBA - system wspomagania nagłego hamowania, patrz: BAS (Skoda) MCP - mechaniczna skrzynia biegów z elektronicznym sterowaniem (Citroen) MFI, MPI, EFi (Multiport Fuel Injection) - wielopunktowy wtrysk paliwa MMMT (Multi-mode manual transmission) - mechaniczna skrzynia biegów z elektrycznym sterowaniem sprzęgła i wybierania przełożeń (Toyota) MPV (Multi Purpose Vehicle) - pojazd z wszechstronnym nadwoziem, np. typu van MSR (Motor-Schleppmoment-Regulung) - układ zapobiegający poślizgowi kół napędzanych podczas hamowania silnikiem N N/A (Naturally Aspirated) - silnik wolnossący NIVOMAT - układ samopoziomowania zawieszenia tylnej osi (m.in. Mercedes i Volvo) NGT (Natural Gas Technology) - model napędzany gazem ziemnym (Mercedes) NVCS (Nissan Valve Timing Control System) - system zmiennych rozrządu (Nissan) O OBD (On Board Diagnostic lub Off Board Diagnostic) - układ diagnostyki pokładowej pojazdu OHC (Over Head Camshaft) - układ rozrządu z wałkiem w głowicy. Krzywki umieszczone na wałku mogą bezpośrednio sterować otwarciem zaworów OHV (Over Head Valve) - silnik górnozaworowy, w którym wałek rozrządu umieszczono w bloku i steruje on zaworami za pomocą dodatkowych elementów, np. popychaczy OPC (Opel Performance Center) - dział przygotowujący sportowe wersje cywilnych modeli Opla P PAX SYSTEM - technologia łącząca oponę z obręczą, umożliwiająca bezpieczną jazdę w przypadku utraty ciśnienia w ogumieniu PCCB (Porsche Ceramic Composite Brakes) - układ hamulcowy z elementami ceramicznymi (Porsche) PCM (Porsche Communication Management) - system multimedialny (Porsche) PCS (Advanced Pre-Crash Safety System) - system wczesnego reagowania w razie ryzyka kolizji PDC (Park Distance Control) - czujnik parkowania PSM (Porsche Stability Management) - system stabilizacji toru jazdy (patrz: ESP, Porsche) Q quattro - model z napędem na 4 koła (Audi) R RAV (Recreational Active Vehicle) - oznaczenie modelu z segmentu SUV (Toyota) RDK - system kontroli ciśnienia w oponach (Mercedes) RDS (Radio Data System) - system informacji radiowej RDW - (Tyre Presure Warning System) - system informujący o zmianie ciśnienia w oponach (patrz: TPS) ROPS - system zabezpieczający pasażerów w przypadku dachowania samochodu (m.in. BMW, Jaguar, Volvo) RTI (Road Trafic Information) - system informacji drogowej RUN FLAT - opony z kordem metalowej konstrukcji, pozwalające na kontynuowanie jazdy po przebiciu RVM (Rear View Monitoring) - system monitorowania "martwej strefy" pojazdu (Mazda) RWD (Rear Wheel Drive) - napęd na koła tylne S SAA (System Attention Assist) - asystent koncentracji kierowcy (Mercedes) SBC (Sensotronic Brake Control) - elektrohydrauliczny system hamulcowy (Mercedes) SCi (Smart Charge injection) - silnik benzynowy z bezpośrednim wtrysk paliwa (Ford) SDI (Saugdiesel Direkt Injection) - wolnossący silnik wysokoprężny z wtryskiem bezpośrednim (VAG) SELESPEED - sekwencyjna skrzynia biegów (Alfa Romeo) SERVOTRONIC - układ kierowniczy ze zmienną siłą wspomagania, zależnie od prędkości SIPS (Side Impact Protection System) - system poprawy bezpieczeństwa podczas uderzenia w bok pojazdu (Volvo) SOHC (Single Over Head Camshaft) - pojedynczy wałek rozrządu w głowicy SPI (Single Point Injection) - jednopunktowy wtrysk paliwa SRS (Safety Restraint System) - system bezpieczeństwa pasażerów, w skład którego wchodzą napinacze pasów i poduszki powietrzne STC (Stability and Traction Control) - system kontroli stabilności pojazdu (Volvo) SUV (Sport Utility Vehicle) - segment pojazdów rekreacyjnych, łączących cechy aut terenowych i osobowych SW (Station Wagon) - karoseria typu kombi SWT (Sidewall Torsion Sensor) - system pomiaru ciśnienia w oponie SVC (SaabVariable Compression) - silnik o zmiennym stopniu sprężania (Saab) T TBI (Throttle Body Injection) - silnik z jednopunktowym wtryskiem paliwa TBi - oznaczenie turbodoładowanych silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa (Alfa Romeo) TCS (Traction Control System) - układ kontroli trakcji (patrz: ASR lub ABD, TRACS, TC, Alfa Romeo, Ford, Hyunday, Seat) TC-SST - dwusprzęgłowa skrzynia zautomatyzowana (Mitsubishi) TDCi - silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa i systemem common rail (Ford) TDI (Turbodiesel Direkteinspritzer) - wysokoprężny, turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa (Grupa VW) TiD - turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa (Saab) TIR (Transport International Routiere) - Międzynarodowy Transport Drogowy TMC - kanał informacji drogowych TPM/TPMS/TPWS (Tyre Pressure Monitoring System) - układ monitorujący ciśnienie powietrza w ogumieniu TSI, TFSI - silnik FSI z doładowaniem (turbo, kompresor lub obydwa rozwiązania, VAG) TWC (Three Way Catalyst, Dreiweg-Katalysator) - katalizator trójdrożny TWI (Tread Wear Indicator) - wskaźnik dopuszczalnego zużycia bieżnika opony TWIN SPARK - system zapłonu z dwiema świecami (Alfa) V Valvetronic - układ sterowania zmiennym skokiem zaworów ssących (BMW) VANOS - system zmiennych faz rozrządu (BMW) VarioCam - system regulacji faz otwarcia zaworów ssących (Porsche) VCU (Viscous Coupling Unit) - aktywne sprzęgło lepkościowe VDIM - patrz: ESP (Lexus) VDC/VDCS (Vehicle Dynamic Control System) - system kontroli i stabilizacji toru jazdy (Alfa Romeo, Subaru) VGRS - system zmiennych przełożeń układu kierowniczego (Toyota) VIN (Vehicle Identyfication Number) - numer identyfikacyjny pojazdu. Oznaczenie pojazdu składające się z 17 znaków pozwalające na pełną identyfikację określonego egzemplarza samochodu VRIS (Variable Resonanse Induction System) - komory rezonansowe o zmiennej objętości VSA - system elektronicznego regulowania dynamiki i toru jazdy (Honda) VSC (Vehicle Stability Control) - system elektronicznego regulowania dynamiki i toru jazdy (Toyota, Lexus) VTD (Variable Torque Distribution) - system zmiennego rozdziału momentu (Subaru) VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) - system kontroli zmiennych faz rozrządu i wzniosu zaworów (Honda) VTG (Variable Turbinen Geometrie) - turbosprężarka ze zmienną geometrią VVC (Variable Valve Control) - system kontroli zmiennych faz rozrządu VVT-I - (Variable Valve Timing - intelligent) - inteligentny system zmiennych faz rozrządu (Toyota) W WIL (Whiplash Injury Lessening) - konstrukcja przednich siedzeń zmniejszająca urazy szyi i głowy w przypadku kolizji (Toyota) WHIPS (Whiplash Protection System) - system zabezpieczający kręgosłup przed urazami podczas uderzenia w tył pojazdu (Volvo) WMI (World Manufakturer Identyfier) - światowy kod producenta. Pierwszy trzyliterowy człon numeru identyfikacyjnego pojazdu (VIN) WRC (World Rally Championship) - topowa grupa aut w mistrzostwach świata w rajdach samochodowych Z ZEV (Zero Emition Vehicle) - pojazd nieemitujący toksycznych substancji
  8. 1 point
    Widać BMW sprzedaje się na kilogramy. Od razu widać kto jest bardziej zamożny. ;-)
  9. 1 point
    W Przywitalni był? Miałkto przyjemność się z Tobą przywitać? ;)
  10. 1 point
    W dokumentach są masy : masa pojazdu bez płynów, masa gotowego do jazdy oraz masa całkowita tj. gotowy i dwoje pasażerów...w Szwajcarii podają w dowodzie masę gotowego plus kierowca.... . panowie przy pierwszym przeglądzie w PL są często mało rozgarnieci i wpisują z tlumaczeń co sobie wymyślą lub im się powie :-)
  11. 1 point
    Fakt To już zależy w dużej mierze od upierdliwości Pań/Panów w US
  12. 1 point
  13. 1 point
    A jak prowadzisz działalność i nie chcesz wpaść w kasę to sprzedaj przez komis :-D
  14. 1 point
    Eee, no jasne. Tyle, że jak ktoś nie jeździł żadnym wspomnianym a tłucze mu się do głowy że "ten to nie bo za cięzki", "ten będzie dobry bo lekki" - to żeby było wiadomo o jakich wartościach gadamy. Z podanych wyżej - wszystkie oprócz KTP są na podobnym poziomie wagowym. Co do poręczności - to ja mogę tylko stwierdzić, że 800-ka jest duuuuużo poręczniejsza od 1200 :D
  15. 1 point
  16. 1 point
    Jakby było z zaniecha i cała reszta to już by szło do mnie. Chociaż biorąc pod uwagę dwa zbiorniki, ramę, Przewody olejowe, tylny blotnik z lampa i maskownica na "bak" to cena nie jest zla. Sent from my SM-G920T using Tapatalk
  17. 1 point
    Jacek Jeżdżę singlami ale dwa lata temu miałem okazję kilka miesięcy pojeździć tytułowym twinem. Jak mam być szczery to dramatycznej różnicy między oboma motocyklami nie widzę. Ani w prowadzeniu, ani w kulturze silnika. Jedynie prędkości przelotowe na autostradzie są wyższe w twinie. Ale kto jeździ autostradami? No i na luzie zamiast sieczkarni masz pomruk, jak komuś to robi. Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
  18. 1 point
    Można zamykać temat. Motocykl pojechał do Krotoszyna :(
  19. 1 point
    Miałem jakiś czas navi na kierownicy i niestety żeby kontrolować trasę na niej trzeba odrywać wzrok od drogi, co raz mało nie przypłaciłem dzwonem. Zdecydowanie lepsza i bezpieczniejsza instalacja jest na pałąku, bo i ręką można manipulować, jak również nie zasłania drogi, bo jest poniżej linii wzroku (mam 175 cm wzrostu i nie ma kłopotu)
  20. 1 point
    No nie, w sumie dużo nie kombinuje tylko Jarek w czasie każdej zimowej przerwy coraz więcej marudzi. Pewnie robi się stary...:lol: :lol: :lol:


×