Skocz do zawartości

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 04.02.2016 in all areas

  1. 2 points
    Troche dziś popracowałem... Jak dla mnie różnica kolosalna a jeszcze nie ma efektu lustra, muszę kupić inny pad polerski i spróbować wykończyć lepiej oraz wielkie wyzwanie - kolanko.
  2. 2 points
    ja kiedyś pisałem o różnicach cen , no to się powtórzę . podstawa to pochodzenie motocykla - inna jest kwota do zapłacenia za motocykl od właściciela , wzięty w rozliczeniu przez salon itp . natomiast to co jest na rynku polskim w cenie niższej od średniej z portali europejskich to jest ... no co to jest ??? jest to towar pochodzący z aukcji towarzystw ubezpieczeniowych . pal licho jak kupisz to z pierwszej ręki od hurtownika wożącego auta i przy okazji motocykle - zapłacisz godziwą cenę , sam sobie zrobisz nawet z nowych w większości częsci i masz to co masz ze świadomością że rama była prosta a uszkodzenia kosmetyczne . natomiast większość to już towar naprawiony , przewaznie niedbale i na szybko - również po prostowaniu ram , widelców półek itp itd . te usługi są popularne , jest parę firm które to robią i nawet dają gwarancję ale tanio nie jest . handlarze liczą zyski więc ma być taniość w naprawie i kasa w portfelu . naprawa ramy motocykla to 800-3500 pln w zależności od uszkodzenia , często również dochodzi do tego lakierowanie całości a to juz wymaga rozbiórki motka do rosołu - oni tego nigdy nie robia... kiedyś wozili tylko auta z ubezpieczalni , teraz z powodu zalewu złomu samochodowego wożą również motocykle . jedne mniej drugie bardziej walone . to że motocykl jest cały i wygląda na nie walony nie świadczy o jego przeszłości ;-) . salon polska i pełna książka przeglądów w polsce również o niczym nie świadczy - polskie banki i ubezpieczalnie również sprzedaja ten towar , tylko jest go bardzo mało w porównaniu z zachodnią bogatszą europą . tam każdy ma ac i jak ubezpieczyciel proponuje uczciwą kasę /a inna opcja nie występuje.../ to nikt nie dyskutuje tylko bierze następny i jeździ . mój własny aktualny motocykl ma pełną książkę serwisową wpisów /czyli dwa bo był na przegladzie po 1000 i 10000 kilometrów / , jest na gwarancji fabrycznej itp itd . natomiast jest z ubezpieczalni :-D . co nie świadczy o tym że był złomem przywiezionym na dnie kupki podobnego złomu na lawecie mirka handlarza ;-) . został odbudowany z wyłącznie nowych części /kilku , za kwotę około 3000 / i nikt poza mną nie wie że coś mu było . natomiast nie widzę powodu by dzisiaj był tańszy od innych z tego rocznika pochodzących z polskiego salonu . dlaczego - pawła też leżał , nawet dwa razy jednego dnia :-D , książki gwarancyjne mamy takie same ...
  3. 2 points
    Licznik liczy w czymś tam, ale przebieg w ogłoszeniach jest podawany w milach szwedzkich, nie wiem w jakich jednostkach jest podany przebieg w w ich systemie informacji o pojazdach ponieważ nie ma tam podanych jednostek. No ale jeszcze raz podkreślę, że durny Szwed podobnie jak durny płaczący Niemiec i wszyscy durni mieszkańcy bogatszej części Europy oddają wszystko za pół ceny wręcz za darmo. szczególnie Polakom.
  4. 1 point
    Na początek Ceska Zbrojovka :)
  5. 1 point
    O przepraszam. Jarek oficjalnie przyznał, że to ja wiem wszystko.
  6. 1 point
    Tyś jest jakimś politykiem? ;) Gdzie coś takiego twierdzę czy stwierdziłem? A jak już mówimy o dieslu to o takim czy takim? ;) ........................................................................................ Zapewne za najmniejszy silnik wysokoprężny można uznać dwusuwowy silnik Lohmann. Ten malec (jego pojemność to tylko 18 cm3) był mocowany pod piastą zębatki zdawczej roweru i przekazywał napęd przez wałek bezpośrednio na tylne koło. Co prawda niezupełnie odpowiada on klasycznym kanonom Rudolfa Diesla, chociaż pracuje na oleju napędowym na zasadzie zapłonu od sprężenia. Różnica polega na tym, że paliwo podawane jest bez wtrysku, jako mieszanina powietrzna, przez gaźnik, podobnie jak w silniku benzynowym. Natomiast jeden litr oleju napędowego wystarcza mu, żeby przejechać 140 km! Największe dieslowe monstrum - to mototank niemieckiej firmy Harzer Bike. Kiedy zespołowi Tilo Niebela wpadł w ręce silnik od radzieckiego czołgu T- 55, zbudowano przy jego wykorzystaniu motocykl z wózkiem bocznym, odnotowując rekord w księdze rekordów Guinnessa. Powstała machina o długości 5,8 metra i szerokości 2,8 metra. Waga pojazdu przekracza 4,3 tony! V12 o pojemności 38 litrów chłodzony jest wodą i rozwija moc około 600 KM (dane dla czołgu). W Internecie można znaleźć wideo, jak ten „malec” mruczy...
  7. 1 point
    Jak byś napisał, że można podpiąć woltomierz pod aku i zakręcić - jak napięcie spadnie od razu poniżej .... powiedzmy 9V to szkoda czasu na myślenie ;) , to ja skorzystałbym wtedy z możliwości siedzenia cicho :D
  8. 1 point
    Ponieważ, jak stwierdził Jarek, znam się na wszystkim to sobie pobzdurzę. Z tym akumulatorem samochodowym to jest jedyna słuszna koncepcja. Jeśli zakręci jak wariat to sprawa jest jasna. W stanie bez obciążenia napięcie akumulatora niewiele mówi. Niewiele ale jednak coś bo jak siada to wiadomo, że mamy trupa. Tak naprawdę liczy się wartość napięcia pod obciążeniem, bo w akumulatorze zasadniczo nie spada napięcie a rośnie rezystancja wewnętrzna. Przynajmniej Johny Walker tak twierdzi. :-D
  9. 1 point
    Właśnie, o to, to. Też to mnie zastanowiło, i nawet zacząłem już wątpić w swoje wykształcenie z wydziału elektrycznego Politechniki Warszawskiej.
  10. 1 point
    Jarek,bo Cie lobby akumulatorowe uciszy ;)
  11. 1 point
    A to jest dla mnie fenomen i wielka ściema marketingowa. Mamy akumulatory kwasowe, wapniowe, żelowe, litowo-jonowe .... , a każdy "wymaga", że musi być ładowany czymś specjalnym, albo jeszcze bardziej czymś specjalnym - a co jedno to droższe. Strach, że się coś zepsuje sprawia, że kupujemy ładowarkę bardziej specjalną co znaczy coraz droższą. Zatem zadajmy sobie pytanie co dzieje się później z tym akumulatorem tak drogo i specjalnie ładowanym? Wszystkie jak jeden trafiają pod stałe napięcie ok 14V i najczęściej latami tam jest ładowany każdy z tych akumulatorów takim samym stałym napięciem z prądnicy czy alternatora ;)
  12. 1 point
    automat z lidla? on jest wystarczajaco specjalny.


×