Skocz do zawartości

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 03.08.2017 in all areas

  1. 3 points
    Ręczny nie działa, że kamieniem "podłożony"?
  2. 2 points
    Taka uproszczona metodyka sprawdzania problemu .... "x" - po tych danych pytać na forum 1. Ładujemy do pełna aku i mierzymy (miernik: " prąd" stały czyli napięcie stałe ) 2. Zostawiamy aku na dzień lub dwa i mierzymy napięcie miernik: (" prąd" stały czyli napięcie stałe ) 3. O ile to możliwe mierzymy najniższe napięcie podczas odpalania - ( podłączamy miernik ( cena bez znaczenia ) "prąd" stały czyli napięcie stałe ) i kręcimy rozrusznikiem starając się zaobserwować najniższe napięcie z jakim mamy do czynienia. 4. Pomiary natężenia podczas rozruchu na tym etapie pomijamy ( to może być prąd ok 120A!) (" prąd" stały czyli natężenie, ale to już nie "tym" miernikiem ) 5. Po odpaleniu silnika mierzymy napięcie ( najlepiej na klemach aku ) - (miernik: " prąd" stały czyli napięcie ) na wolnych i wysokich obrotach, na ciepłym i rozgrzanym silniku, z obciążeniem prądowym i bez - zapisujemy .... 6. W trakcie pomiaru obserwujemy wskazanie woltomierza - jeżeli wskazówka "skacze" i wskazanie nie jest stabilne może to też oznaczać, że aku ( i my ) ma problem ... Informujemy o tym 7. Wypinamy wtyczkę od regulatora napięcia i mierzymy żółte kable ( od strony alternatora, prądnicy czy jak to sobie nazwiemy ) - każdy z każdym PRĄD ZMIENNY! (miernik: " prąd" zmienny czyli napięcie zmienne )- zapisujemy 8. Wcześniej sprawdzamy połączenia zaczynając od klem, poprzez złączki, a szczególnie wszystkie połączenia masowe. Tak przygotowani zaczynamy pytać: co jest, że jest źle
  3. 2 points
    wg wzoru: za 20 daje 3,5 to za 200 będzie dawał 35V Czwarta możliwość naprawy, najtańsza
  4. 1 point
    Zwiedzając okolice Pomorza Zachodniego warto z całą pewnością naruszyć terytorium Rzeszy Niemieckiej i pojechać do miejscowości Peenemünde. To tu rozpoczął się światowy wyścig o podbój kosmosu. To tu Niemcy rozpoczęli konstruowanie swojej cudownej broni (Wunderwaffe) rakiet V-1 oraz V-2. W tym celu wybudowano całą fabrykę z przynależną infrastrukturą, którą obecnie mogą podziwiać turyści. Poza tym w przedmiotowej miejscowości można zwiedzić radziecką łódź podwodną z okresu zimnej wojny. Całe zwiedzanie warto połączyć z wycieczką wokół Zalewu Szczecińskiego. Polecam.
  5. 1 point
  6. 1 point
    Wsiadłem na 800 i zdecydowanie fajniejsza pozycja Może w weekend uda się machnąć dłuższy odcinek żeby poczuć więcej w krzyżu Fajny ten sprzęt Ofellki taptarapta
  7. 1 point
    Fakt ... pomieszano pojęcia elektryczne z elektryczno potocznymi. Generalnie kto wie o co chodzi to wie, ale jak ktoś nie wie to nieprecyzyjna informacja może wprowadzić w błąd. Pochwała wzrokowa dla Pana ze zwrócenie uwagi. Zaraz poprawię ... A tymczasem dla szukających wiedzy ... http://ea.elportal.pl/pomiary.html
  8. 1 point
  9. 1 point
    Jak z opisami bitew, co strona to inna relacja
  10. 1 point
    Kaes, nie wiem jakie specyfiki na tym wyjeździe przyjmowałeś, ale przestań już konfabulować
  11. 1 point
    Wszystko co opisujesz wskazuje jednoznacznie na alternator. Napięcia mierzone na wtyczce do alternatora (jeśli mierzone prawidłowo, miernik na prądzie zmiennym ustawiony) mierzysz PRZED regulatorem. Jeśli są takie jak piszesz - to sporo za mało.Na wolnych obrotach powinno być ok. 20V, na wyższych - nawet do 70. Awaria dość znana z twinów które dużo jeździły w gorącym klimacie. Alternator z racji zamontowania w pełnym (nie dziurawionym) kole magnesowym ma niewystarczające chłodzenie i się przepala. BMW przy takiej awarii obligatoryjnie wymienia nie tylko uzwojenie alternatora ale i koło magnesowe - na dziurawione (zmiana w produkcji w 2013 roku nastąpiła). Co do naprawy - jest kilka rozwiązań: - przewinięcie twojego - gdzieś w Białymstoku jest gość który to robi dobrze i tanio, ja kiedyś oddałem lokalnie do firmy która niby robi tylko altki i rozruszniki i się zna - nie poradzili sobie, padł znów po 2 tys km). - zamontowanie zamiennika (koszt ok. 400-500 zł, trzeba przylutować swoją wtyczkę, sprzedawane są bez wtyczki - kupienie oryginału - samo uzwojenie ponad 2 tys Nie znam warsztatu w Krakowie i okolicach który mógłbym z czystym sumieniem polecić. Znam jednego dobrego mechanika ale nie specjalizuje się w BMW, robi wszystko a tu akurat to nie za dobre wyjście i mógłby się - jak piszesz - uczyć na twoim przypadku.
  12. 1 point
    Ktoś musi być tym kim jestem, świat najbardziej potrzebuje różnorodności. Skoro już nie robisz bliźniemu co tobie nie miłe, to może by tak również nie pisać na naszym forum, co niektórym nie miłe?
  13. 1 point
    Jedz do Torunia masz bliżej i polej swięconą może przestaną Wysłane z garażu


×