Skocz do zawartości

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10.04.2014 in all areas

  1. 6 points
    Meldujemy się z Argentyny :). Fajnie zapowiada się relacja, czekamy na ciąg dalszy... My zdecydowaliśmy sie na swoje, choć nie nowe już motocykle. Czasem mamy z nimi kłopoty, ale jest za to element przygody. Dziękuję tu Jarkowi za cenną pomoc :) No i mamy sporo więcej czasu na samą podróż. Zaczęliśmy 10 grudnia 2013r. Relację prowadzimy na bieżąco na naszej stronie. Zapraszamy chętnych do śledzenia... Na razie niestety brak czasu na wstawienie jej tutaj. :) Rano trzeba wstać i jechać dalej. Za nami jak dotąd 12500 km. Nie zaśmiecam więcej wątku. Dzięki Hubertuz za link... :)
  2. 6 points
    Dotarcie do Osorno zajęło nam kilka dni. Po drodze było Buenos Aires z fikusami wielkości Dębu Bartka i Santiago ze spoglądającą smutno z góry Matką Boską. Z Santiago pojechaliśmy nocnym autobusem, co jest przygodą samą w sobie, bo Chilijski autobusy znacząco różnią się od naszych. Otóż siedzenie w takim autobusie można rozłożyć do całkowitego poziomu i wyciągnąwszy nogi smacznie przespać tysiąc ponad kilometrów. Dzięki temu wypoczęci o poranku mogliśmy zgłosić się po odbiór pojazdu. Choć zasadniczo kierować się mięliśmy na południe, na początek ruszyliśmy ku północy by przejechać przez Lake District. Tutaj lato było w pełni, słoneczko przyświecało radośnie, droga wiła się wśród wzgórz, a wyłaniające się tu i ówdzie wulkany dodawały egzotyki. Pierwszego dnia dla wprawki przejechaliśmy pierwszym kawałkiem szutrowej drogi. Miło się na sercu zrobiło, bo gs pod pełnym obciążeniem jechał nie zauważywszy zmiany. Naprawdę fajne to moto. No to w drogę: Góra ze śniegiem to wulkan Villarica.
  3. 6 points
    Nic podobnego nie napisałem :) Proszę bardzo. Oto początki. Zamówiona 700 gs okazała się 650-ką, na oko nieco już przechodzoną, ale technicznie w nienagannym stanie. Po objuczeniu wyglądała tak: Nie było łatwo spakować się na ten wyjazd mając w pamięci jeszcze i późniejsze żeglowanie. A po załadowaniu czas ruszać! Tytułem wyjaśnienia: 700-kę zamieniono na 650-kę, bo te pierwsze były tylko z obniżonym zawieszeniem. Drobne nieporozumienie.
  4. 3 points
    Jakiś czas temu znów czytałem ten artykuł: http://www.motoautostrada.pl/artykul/wypowiedzi-fachowc%C3%B3w-na-zam%C3%B3wienie Dziś znów mam wrażenie, że oto pojawia się "powtórka z rozrywki". Znów z powodu kilku jednostek ucierpi wizerunek całej grupy: Motocyklistów u ignorantów i Policji u motocyklistów. Próbują znów robić z nas debili, a sezon dopiero startuje. Nie wrzucili jeszcze na YT, więc wklejam link do publicznego filmu FB: Oto mój komentarz do spotu- pomijam w nim już takie absurdy, że nie jeździmy wzdłuż po przejściach dla pieszych, czy ścieżkach rowerowych. Jeżeli coś się zmieniło w przepisach, to proszę o wytłumaczenie mi tego: Obejrzałem to "coś" i nie jestem w stanie dobrać słów adekwatnych do tego, co czuję. Jest to dziwna mieszanka rozgoryczenia, zażenowania i smutnej refleksji, że ktoś znów kieruje się stereotypami. Co gorsza, w tym filmie Polska Policja przekazuje także informacje niezgodne z PoRD, Konwencją Wiedeńską. W okolicach 3-ciej minuty mamy "nieprawidłowe" wyprzedzanie jadących samochodów. Wskaże mi ktoś podstawę prawną dzięki której taki manewr miałby być nieprawidłowy? Dzieje się tak dopiero w momencie najechania linii ciągłej. Przy pasach ruchu oznaczonych dozwolone jest przecież wyprzedzanie zarówno z prawej, jak i lewej strony. Wróćmy jednak do pierwszych scen- w czasie tych 8 lat, od kiedy poruszam się po drogach także w roli kierującego, nie widziałem jeszcze żadnego motocyklisty, który doturlał się do czerwonego światła, by od razu przejechać. Tylko jedna okoliczność może zmusić do takiego manewru- sygnalizacja z pętlami indukcyjnymi- z powodu błędnego wykonania "nie widzą" one motocykli i rowerów, więc po kilku przestanych minutach, nawet drogówka zaleca przejazd na czerwonym, traktując przejazd, jak spod znaku STOP. Na zakończenie polecam coś, co dużo bardziej i przy okazji poprawnie wpływa na bezpieczeństwo ruchu: Program oddziału TVP z Krakowa-Jedź Bezpiecznie - TVP Kraków.
  5. 3 points
    Niestety nie, ale spotkany w Puyuhuapi Luxemburczyk doniósł, że o dzień przed nami jedzie para z Polski. Nie dogoniliśmy.
  6. 3 points
    Ograniczani jesteśmy, prawda? Długością urlopu, budżetem, zdrowiem, zobowiązaniami, psem, kotem... Zatem "jak żyć panie premierze?" jak zapytał paprykowy potentat spod Radomia, którego radość miał spotkać na stacji benzynowej mój osobisty kolega, ale to już inna opowieść... Jak? Trzeba zapomnieć o trudnościach i ruszyć przed siebie. Najlepiej pojazdem na dwóch kołach. Tylko skąd go wziąć? Wożenie swojego na kilka tygodni mija się z rozsądkiem, choć koszty byłyby zbliżone do kosztów wypożyczenia. Wypożyczalni jest kilka zarówno w Chile jak i Argentynie, ale sam wybrałem pośrednictwo pewnego zakręconego Amerykanina, który organizuje grupowe wyprawy z przewodnikiem. Udział w takiej wyprawie nie leży ani w mojej naturze, ani nie mieścił się w budżecie. Dostałem za to masę praktycznych wskazówek i świetnie przygotowanych materiałów dotyczących trasy i tego czego można się spodziewać po drodze. Podać namiary, czy nie wypada?
  7. 2 points
    Jeszcze nie otrząsnąłem się z samolotowego zmęczenia i jeszcze wytrzęsione kości dają się we znaki. Pięć ostatnich tygodni spędziłem w Patagonii, z czego trzy w siodle. Oczywiście siodle GS-a 650. Chcecie więcej? :)
  8. 2 points
    Niby taki zły a jednak ;-) wysłano z wodoszczelnego
  9. 2 points
    A wiecie, że właśnie teraz po Argentynie i po Chile podróżują nasi na niemłodych już F650? http://www.ludziepodrozuja.pl/podroze/79 Zosta, nie spotkałeś ich? ;)
  10. 2 points
    Mmmm HP2 :-D Prawie jak duzy KTM ADV Red - cos takiego chciales...? :)
  11. 2 points
    Ten jest bezpoślizgowy więc o drifcie można zapomnieć :lol:
  12. 2 points
    Wolałem się upewnić. Eric u którego zarezerwowałem GS-a, prowadzi firmę Ride Adventures www.rideadv.com. Jest osobą bardzo kontaktową i mocno pomógł mi sprecyzować plany, rozwiać wątpliwości i przygotować się właściwie do wyprawy. Zajrzyjcie na stronę, bo sporo ciekawostek można tam znaleźć. Sam motocykl, który wynająłem był z firmy Moto Aventura, gdzie pewnie można wynająć bezpośrednio, ale nie wiem czy taniej. Obie firmy mogę z ręką na sercu polecić. Samą rezerwację trzeba było zrobić na kilka miesięcy przed planowanym wyjazdem, bo obłożenie jest niemałe. Sam zrobiłem to już chyba w sierpniu albo wrześniu. Sezon na Patagonię to tamtejsze rozszerzone lato, czyli od listopada do marca. Ponieważ miałem na koniec wycieczki przesiąść się na jacht, termin był z góry narzucony. Pytaniem otwartym był tylko czas, jaki będzie nam potrzebny. Eric zasugerował trasę z Osorno do Punta Arenas, którą w grupie przejeżdżają w 10 dni, ale jednocześnie zaznaczył, że to jest napięty plan. Stanęło na tym, że aby pojeździć bez spinania się potrzebne będzie nam 16 dni. Post factum mogę powiedzieć, że 10-dniowy przejazd to czyste wariactwo.
  13. 1 point
    Powodzenia w dalszej podróży! Na bieżąco śledzę wasze wpisy:)
  14. 1 point
    Zależy o którego boxera pytasz :-Da poważnie w R1150R silnik jest bardzo elastyczny, i jak to mówią - idzie od samego dołu, nie potrzeba go kręcić, ogólnie moto bardzo wygodny. Fajny opis masz na stronie http://www.winiarscy-raciborz.pl/motocykle/ - tu też autorzy bardzo przychylnie opisują nasz F650.
  15. 1 point
    Nie komentowałem pod filmem, tylko udostępniłem u siebie. Już od jakiegoś czasu nie komentuję źródeł, bo mi szkoda nerwów na polemiki.
  16. 1 point
    Po to, zeby sie wykazac. Przyszedl rozkaz z gory to zabrali sie za krecenie....
  17. 1 point
    Przyznaje, że kiedyś wydawał mi się to dziwoląg ale dziś mam inne zdanie :slina:
  18. 1 point
    Hebla przedniego uzywac w terenie bo po to jest. Nalezy jednak robic to z wyczuciem :)
  19. 1 point
    10:54 Zosta, wyspałeś się? Jak tak , to siadaj do kompa i pisz :-D
  20. 1 point
    Zosta zapodawaj,zapodawaj!!!!!miło będzie poczytać twoją relację z pięknego zakątka jakim jest Patagonia :drinkbeer: :beer:
  21. 1 point
    Bo ja wiem... W Wielki Post należy powstrzymywać się od przyjemności...
  22. 1 point
    Panowie. O budżecie sie się nie gada. Bo budżet jest jak dupsko, każdy ma swój :)
  23. 1 point
    MarekW "w krzaki" to bez motocykla się chodzi
  24. 1 point
    A tam od razu solidna :roll: Jak człowiek szuka pomocy czy informacji to mu się staram pomóc, a jak wpadają kozaki wszystko wiedzące nic nieumiejące to wtedy taką pomoc nazywamy spamem :lol:
  25. 1 point
    Ach ta wiara w komputery ... :roll: Są usterki, których komputer nie pokaże - i to nazywa się wyższość człowieka na maszyną ;)


×